Dersin Amacı: |
Overview of research education and basic concepts, scientific research reports and source scanning, research problem forming, research types and examples, sampling and sampling methods, field research, data collection tools, features of measurement tools, thesis development, measurement of success, conclusion and bibliography, ethics and plagiarism in scientific research, article discussion. |
Dersin İçeriği: |
İçeceklerin tarihi ve sınıflandırılması, temel içecek; içme suyu, özellikleri nitelikleri ve çeşitleri. maden suları, soda, tonik ve gazlı içecekler. meyve sularının üretimi, çeşitleri, kullanımı ve tüketimi. sıcak ve soğuk tüketilen içecekler; çay ve çeşitleri, kahve ve çeşitleri. alkollü içecekler; bira’nın kısa tarihi, üretimi, çeşitleri, bira-yemek uyumu. üzüm çeşitleri ve şarap kısa tarihi üretimi, çeşitleri. duyusal değerlendirme (degüstasyon), şarap-yemek uyumunun esasları. diğer alkollü içecekler, üretimleri, özellikleri, tüketim şekli ve sunumu. miksoloji, tanımı, karıştırma teknikleri, kullanılan ekipmanlar. bar yönetiminin esasları, barda kullanılan makine ve ekipmanlar, bar yönetiminde temel işletme fonksiyonlarının uygulanması, bar yönetiminde yasal çerçeve. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İçeceklerin tarihi ve içecek kültürü
|
|
2) |
İçeceklerin sınıflandırılması, Alkolsüz ve alkollü içecekler
|
|
3) |
İçme suyu, Maden suları, Gazlı içecekler |
|
4) |
Çay, Kahve ve Geleneksel Türk içecekleri
|
|
5) |
Meyve suları, üretimi, çeşitleri, tüketimi ve sunumu |
|
6) |
Şarap üretimi ve çeşitleri |
|
7) |
Şarapta duyusal değerlendirme (degüstasyon), yemek ve şarap uyumunun esasları |
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Bira üretimi, çeşitleri, sunumu |
|
10) |
Diğer alkollü içecekler, çeşitleri üretimi ve sunumu |
|
11) |
Miksoloji, tanımı, karıştırma teknikleri, kullanılan ekipmanlar
|
|
12) |
Bar yönetiminin esasları |
|
13) |
Bar yönetiminde temel işletme fonksiyonlarının uygulanması |
|
14) |
Bar yönetiminde yasal çerçeve |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar |
3 |
2) |
Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. |
3 |
3) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. |
2 |
4) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
3 |
6) |
Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. |
3 |
7) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. |
3 |
8) |
Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
10) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
3 |
11) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
12) |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |
17) |
Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. |
3 |
18) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
2 |