Dersin Amacı: |
Sinema ve televizyonun temel öğelerinden biri olan senaryo yazımının kuramsal ve uygulama boyutlarını öğretmeyi içeren ders, öğrencilere film senaryosunun öğelerini, senaryo yazımında kullanılan teknikleri öğreterek klasik dramatik yapıda bir senaryo yazmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Anlatı ve senaryo anlatısı, dramatik yapının tarihsel gelişimi, senaryo metninin tarihsel ve kuramsal gelişimi, 3 Perdeli senaryo yapısı, kahramanın yolculuğu, Amerikan ve Fransız senaryo yazma biçimi, logline, sinopsis, tretman, ayrımlama senaryosu, çekim senaryosu, senaryo yapısında öykü anlatımı çeşitleri, çekim, sahne, sekans yapısı, durum öyküsü, olay öyküsü, uyarlama, belgesel senaryosu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, kaynakların ve dönem ders planının tanıtılması.Anlatı, Anlatının özellikleri, Senaryo anlatısını diğer anlatılardan ayıran özellikler |
Seymour Chatman, Öykü ve Söylem: Deki Yay., Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti: Can Yay. |
2) |
Film senaryosunun tanımı, Genel özellikleri. Gösterim: The Crowd: King Vidor |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
3) |
Senaryo metninin tarihsel gelişimi, Avrupa ve Amerika. Gösterim: Borton Fink: Ethan &Joel Coen |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
4) |
Aritoteles'in Poetika'sında dramatik yapının unsurları: Mimesis, Katharsis, Trajedi, komedi. |
Aristoteles, Poetika: Can yay. |
5) |
Aritoteles'in Poetika'sında dramatik yapının unsurları: Mimesis, Katharsis, Trajedi, komedi. Durum ve Olay öyküleri. |
Aristoteles, Poetika: Can yay.
Feridun Akyürek: Senaryo Yazımı Kitabı, Ö.Nilay Erbalaban Gürbüz çalışma notları Uygulama |
6) |
Senaryo Kuramı Açısından Kahramanın Yolculuğu, Öykü kurma tekniği. Gösterim: Oz Büyücüsü:Victor Fleming |
Christopher Vogler, Yazarın Yolculuğu: Okuyan Us Yay. |
7) |
Senaryo Kuramı Açısından Üç Perdeli Yapı, Düğümler, Doruk Noktalar.Gösterim: All About Eve:Joseph Mankiewicz |
Syd Field, Senaryo Yazımının Temelleri: Alfa Yay. |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Senaryo Yazım Aşamaları ve Temel Senaryo Terimleri: Logline, Storyline, Sinopsis, Sahne Dökümü, Geliştirim Senaryosu, Ayrımlama ve Çekim Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
10) |
Senaryo Yazım Aşamaları ve Temel Senaryo Terimleri: Logline, Storyline, Sinopsis, Sahne Dökümü, Geliştirim Senaryosu, Ayrımlama ve Çekim Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
11) |
Senaryo metninin biçimsel özellikleri: Sahne başlığı, Anlatı dili, Didaskalya ve Ses Öğelerinin Amerikan Senaryo
Biçiminde Kullanımı |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
12) |
Senaryo metninin biçimsel özellikleri:Karakter, Diyalog, Dış ses, |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım |
13) |
Uyarlama, Belgesel Film Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay |
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. |
|
2) |
Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. |
|
4) |
Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. |
|
5) |
Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. |
|
6) |
Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
|
7) |
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. |
|
8) |
Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. |
|
9) |
Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. |
|
10) |
Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. |
|
11) |
Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. |
|
12) |
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
13) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|