GCA306 Culinary Trendsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GCA306
Ders İsmi: Mutfak Trendleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. FRANCK GERARD BRUWIER
Dersi Veren(ler): Franck Gerard BRUWIER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yiyecek içecek sektörüne yön veren farklı yaklaşım ve akımları, bu akımların nasıl, neden ve ne zaman oluştuğunu öğrenmek, farklı mutfak akımları ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi ve uygulamalarla yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Yiyecek ve içecek tarihi genel bilgileri, klasik mutfak, yüksek mutfak, modern mutfak, slow food ve fast food, temalı restoran ve michelin yıldızı restoranlar, Füzyon mutfak, moleküler mutfak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yiyecek ve içeceklerin tarihleri ve yiyecek içecekler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Klasik mutfak anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Mutfak alanında Fransız ekolünün önemi kavrar.
4) Farklı mutfak ve restoran kültürünü bilir ve açıklar.
5) Yiyecek içecek stilistliğini bilir ve süsleme tekniklerini öğrenir.
6) Mutfak akımlarını kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yiyecek ve içecek tarihi genel bilgileri
2) Yüksek mutfak-Varenne, Vatel, Careme
3) Yüksek mutfak-Varenne, Vatel, Careme
4) Klasik mutfak-Escoffier
5) Klasik mutfak-Escoffier
6) Yeni mutfak-Point, Gault, Millau, Bacuse, Guerard
7) Yeni mutfak-Point, Gault, Millau, Bacuse, Guerard
8) ARA SINAV
9) Füzyon mutfak-Puck
10) Yaşayan mutfak
11) Slow Food ve Fast Food
12) Moleküler mutfak, Adria, Kurti, This, McGee
13) Moleküler mutfak, Adria, Kurti, This, McGee
14) Yemek eşleme, note by note cook

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Cracknell, H.L., Kaufmann, R.J. (2011). Escoffier Le Guide Culinaire. John Wiley & Sons.
Durlu Özkaya, F., Aksoy, M., Özel, K., Sezgi, G. (2018). Moleküler Gastronomi. Detay Yayıncılık.
Sanchez, J. (2015). Molecular Gastronomy: Scientific Cuisine. John Wiley & Sons.
Sarıışık, M. (2015). Uluslararası Gastronomi. Detay Yayıncılık.
Kolektif (2017). Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi. Detay Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 4 0 0
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100