Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Coğrafi İşaret Nedir? Standartları Nelerdir?
|
|
2) |
Dünya’da ve Türkiye’de Yerel Ürün Kavramı, Algısı ve Farklılıkları |
|
3) |
Sürdürebilir, Organik Tarım ve Ekosistem |
|
4) |
Gastronomi ve Yerel Ürün İlişkisi |
|
5) |
Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri |
|
6) |
7 Kıta Ürünler |
|
7) |
7 Bölge Ürünler |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar |
|
10) |
Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar |
|
11) |
Sürdürebilirlik, Yenilebilirlik ve Gastronomi |
|
12) |
Toprağa Uygun Ürün Yetiştirme |
|
13) |
Yerel Ürünler ve Pazarlama |
|
14) |
Yerel Ürünler ile Küresel Lezzetler Elde Etmek |
|
15) |
Final sınavları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları |
Diğer Kaynaklar: |
Rodrigo, ben.; da Veiga, J.F. Yerelden küresele: Bilgi dinamikleri ve yerel gıdanın ekonomik yeniden yapılandırılması. Gıdaya Yerlerin Adını Vermede: Kırsal Kalkınmada Gıdanın Yeniden Uzlaştırılması ve Bilgi Dinamikleri; Papadopoulos, A.G., Fonte, M., Eds.; Taylor & Francis e-Kitaplar: Abingdon-on-Thames, İngiltere, 2016; s. 127.
Josling, T. İsimde ne var? Yiyecek ve İçecekler için Coğrafi İşaretlerin Ekonomisi, Hukuku ve Siyaseti; Uluslararası Entegrasyon Çalışmaları Enstitüsü’ne sunulan bildiri; Trinity Koleji: Dublin, İrlanda, 2005.
Björk, P.; Kauppinen-Räisänen, H. Yerel food: Hedef cazibe için bir kaynak. Int. J. Contemp. Yönetici. 2016, 28, 177-194.
Du Rand, G.E.; Heath, E. Destinasyon pazarlamasının bir unsuru olarak gıda turizmi için bir çerçeveye doğru. Curr. Sorunlar Turu. 2006, 9, 206-234.
Ryu, K.; Jang, S.C. Bir seyahat destinasyonunda yerel mutfağı deneyimleme niyeti: Değiştirilmiş akıl yürütme teorisi. J. Hosp. Tur. Res. 2006, 30, 507-516.
Qing-Chi, C.G.Q.; Chua, B.L.; Othman, M.; Ab Karim, S. Gıda imajı, gıda memnuniyeti, mutfak kalitesi ve davranışsal niyetler arasındaki yapısal ilişkileri araştırmak: Malezya'nın The vakası. Int. J. Hosp. Tur. Adm. 2013, 14, 99–120.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar |
3 |
2) |
Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. |
3 |
3) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. |
3 |
4) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
3 |
6) |
Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. |
3 |
7) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. |
3 |
8) |
Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
10) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
3 |
11) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
12) |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |
17) |
Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. |
3 |
18) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
2 |