Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GMS491 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Teknikleri ve Mezuniyet Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇAĞLA ÖZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Çağla ÖZER-Fazilet MIDIK-Tanju İPEK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri ayrıntılı bir şekilde ele alan, açıklayan ve bilimsel olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlayan bir derstir. Ayrıca öğrencilerin almış olduğu araştırma yöntemlerini uygulamasını sağlamak ve mezuniyet projesini danışmanları ile birlikte yorumlaması, değerlendirilmesi ve hazırlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma eğitimine genel bakış ve temel kavramlar, Bilimsel araştırma raporları ve kaynak tarama, araştırma problemi oluşturma, araştırma tür ve örnekleri, örneklem ve örnekleme yöntemleri, alan araştırması, veri toplama araçları, ölçme araçlarının özellikleri, sonuç ve kaynakça verilmesi, bilimsel araştırmalarda etik ve intihal, makale tartışma, mezuniyet projesi geliştirme, mezuniyet projesi değerlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmanın temellerini açıklar. 2) Bilimsel araştırma türlerini açıklar. 3) Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklar. 4) Bilimsel araştırmalarda etik ilkeleri açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırma eğitimine genel bakış ve temel kavramlar | |
2) | Bilimsel araştırmalarda etik ve intihal | |
3) | Bilimsel araştırma raporları ve kaynak tarama | |
4) | Araştırma problemi oluşturma | |
5) | Araştırma tür ve örnekleri | |
6) | Örneklem ve örnekleme yöntemleri, Alan araştırması | |
7) | Veri toplama araçları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ölçme araçlarının özellikleri | |
10) | Mezuniyet projesi geliştirme | |
11) | Başarının ölçülmesi | |
12) | Sonuç ve kaynakça verilmesi | |
13) | Makale tartışma | |
14) | Makale tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Arıkan, R. 2013. Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Akademik Yayıncılık Bailey, S. 2020. Akademik Yazma-Uluslararası Öğrenciler İçin El Kitabı, Nobel Yayıncılık Cemaloğlu, N. 2020. Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik. Pegem Akademi Yayıncılık Kaptan, S. 1998. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Kişisel Yayınlar. Kuş, E. 2012. Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Anı Yayıncılık. Sönmez, V. Alacapınar, F. G. 2000. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayınları Şahin, M. 2014. Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Eğitim Kitapevi Yayınları. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
6) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
7) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
8) Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
10) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
12) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
15) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
17) Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
18) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | 3 |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 3 |
3) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | 3 |
4) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 |
5) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
6) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 |
7) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | 3 |
8) | Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
10) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 3 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
12) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 3 |
13) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
15) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
17) | Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | 3 |
18) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |