Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilere gastronomik mekan oluştururken geniş anlamı ile gastronominin, insan refahı ve gıdasını ilgilendiren her konuda sağlanmış kapsamlı bilgi birikimini aktarmak olmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
Mekan kuruluşuna katılan öğeleri ve bunların birbirleriyle etkileşimlerini çeşitli ölçeklerde ve öncelikle iç mekan ölçeğinde araştıran ve bilgilenme sağlayan bu öğeleri (biçimler, boyutlar, açıklık, ışık, renk, ses, ısı, nem, donatım elemanları v.b.) yapısal, kültürel, sosyal ve psikolojik boyutlarıyla tanımlayacak fiziksel ve davranışsal çevrenin oluşmasında donatım becerisi vermeyi amaçlayan bir disiplindir. Mekan tasarım sürecinde iç mekan ölçeğinde dış mekanı oluşturan fiziksel (biçim, dokui aydınlatma, renk, mobilya, teknik, donatı) ve algısal (sosyal, çevre, kültürel, psikolojik) öğeler aktarılır ve her konuyla ilgili uygulama yapılır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, avantajları. Çizim nasıl yapılır? Çizim aletleri
|
|
2) |
Kroki nedir? Ölçekli çizim nedir?
|
|
3) |
Gastronomi mekanları
|
|
4) |
Mutfak çeşitleri
|
|
5) |
Büyük salon mutfakları, sanayi mutfakları
|
|
5) |
Büyük salon mutfakları, sanayi mutfakları
|
|
6) |
Mutfaklarda döşeme kaplama
|
|
7) |
Mutfaklarda ışıklandırma, renk, ses, ısı, nem, donatım elamanları
|
|
8) |
ARA SINAV
|
|
9) |
Salon çeşitleri
|
|
10) |
Salonlarda döşeme kaplama
|
|
11) |
Salonlarda ışıklandırma, renk, ses, ısı, nem, donatım elamanları
|
|
12) |
Restoran bölümleri yerleşimi 1
|
|
13) |
Restoran bölümleri yerleşimi 2
|
|
14) |
Proje teslimleri
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar |
2 |
2) |
Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. |
2 |
3) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. |
|
4) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
3 |
6) |
Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. |
3 |
7) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. |
2 |
8) |
Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
10) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
3 |
11) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
1 |
12) |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
2 |
17) |
Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. |
3 |
18) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
3 |