Dersin Amacı: |
Vejetaryen tarihi, vejetaryen beslenmeyi seçme nedenleri, türleri, kişiler ve beslenme alışkanlıkları, pişirme tekniklerinin besin öğeleri üzerine etkisi, özel durumlar sebebiyle vejetaryen bireylerde beslenme, sağlık yönünden değerlendirilmesi, vejetaryen diyeti ve hastalıkları, vejetaryenlikte besin öğeleri, vegan kavramı ve tarihi, pesketaryen kavramı ve tarihi, bölgelere göre beslenme şekilleri, vejetaryen ve vegan beslenmenin turizm ile ilişkisi, vejetaryenlik ve veganlıkta yiyecek içecek işletmeciliği, vejetaryen- vegan tüketici tercihleri, restoranlarda karşılaştıkları sorunlar, sosyal medyada vejetaryenlik.
Vejetaryen beslenme ve bu konu ile bağlantılı olan başlıkların öğrencilere öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği: |
Vejetaryen tarihi, vejetaryen beslenmeyi seçme nedenleri, türleri, kişiler ve beslenme alışkanlıkları, pişirme tekniklerinin besin öğeleri üzerine etkisi, özel durumlar sebebiyle vejetaryen bireylerde beslenme, sağlık yönünden değerlendirilmesi, vejetaryen diyeti ve hastalıkları, vejetaryenlikte besin öğeleri, vegan kavramı ve tarihi, pesketaryen kavramı ve tarihi, bölgelere göre beslenme şekilleri, vejetaryen ve vegan beslenmenin turizm ile ilişkisi, vejetaryenlik ve veganlıkta yiyecek içecek işletmeciliği, vejetaryen- vegan tüketici tercihleri, restoranlarda karşılaştıkları sorunlar, sosyal medyada vejetaryenlik. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Vejetaryen mutfak ve vejetaryen beslenmenin tarihsel süreci |
İlgili Yayınlar |
2) |
Vejetaryen beslenme seçilme sebepleri |
İlgili yayınlar |
3) |
Vejetaryen beslenme biçimler |
İlgili Kitaplar |
4) |
Vejetaryen beslenme seçilme sebepleri |
İlgili yayınlar |
5) |
Vejetaryen beslenmenin sağlık yönünden değerlendirilmesi |
|
6) |
Vejetaryen beslenmenin sağlık yönünden değişimi |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Vegan kavramı ve tarihsel değişimi |
|
10) |
Pesketaryen beslenme şekli ve tarihsel gelişimi |
|
11) |
Türkiye’deki bölgelere göre vegan,vejetaryan ve pesketaryen beslenme ve yemekleri |
|
12) |
Vejetaryenlerin restoranda karşılaştıkları sorunlar |
|
13) |
Sosyal medyada vejetaryanlık anlayışı |
|
14) |
Sosyal medyada vejetaryanlık anlayışı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar |
2 |
2) |
Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. |
2 |
3) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. |
3 |
4) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
3 |
6) |
Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. |
3 |
7) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. |
2 |
8) |
Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
10) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
2 |
11) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
12) |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
2 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
2 |
17) |
Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. |
2 |
18) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
3 |