Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI306 | ||||
Ders İsmi: | Çevre Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MERVE ARICI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Merve ARICI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çevre ve insan sağlığı, günlük hayatta karşılaşılan kimyasal maddeler ve bunların oluşturduğu sağlık riskleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Çevre ve insan sağlığı, çevresel kirleticiler ve sağlık riskleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevre ve insan sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. 2) Çevre ile ilgili temel kavramları tanır. 3) Günlük hayatta karşılaşılan kimyasal maddeleri tanır. 4) Hava, su, toprak kirliliği hakkında bilgi sahibi olur. 5) Küresel ısınma hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevre Sağlığına Giriş | |
2) | Çevre ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Çevre kirleticileri ve sağlık riskleri | |
4) | Hava kirliliği ve sağlığa etkileri | |
5) | Su kirliliği ve sağlığa etkileri | |
6) | Toprak kirliliği ve pestisitler | |
7) | Enerji kaynaklarının oluşturduğu çevre kirliliği | |
8) | Sera etkisi ve küresel Isınma | |
9) | Öğrenci sunumları | |
10) | öğrenci sunumları | |
11) | öğrenci sunumları | |
12) | öğrenci sunumları | |
13) | öğrenci sunumları | |
14) | öğrenci sunumları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | • Vural, N. (2005). Toksikoloji. • Onur Erdem, Merve Bacanlı. Temel Toksikoloji (2021). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 978-625-7594-09-0 • A. Handan Dökmeci. Toksikolojik Çevresel ve Endüstriyel Afetler (2019). Nobel Tıp Kitabevi • Carson, R. (2021). Sessiz Bahar (Silent Spring). Palme Yayınevi. Çeviri: Çağatay Güler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | ||||||||||||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | ||||||||||||||||||
3) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||||
4) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||||||||||||||
5) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||||||||||||||
6) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | ||||||||||||||||||
7) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | ||||||||||||||||||
8) Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | ||||||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
10) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||
12) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
17) Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | ||||||||||||||||||
18) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | 3 |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 3 |
3) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | 3 |
4) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
5) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
6) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 |
7) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | 3 |
8) | Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
10) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 3 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
12) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
15) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
17) | Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | 3 |
18) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 48 |
Sunum / Seminer | 6 | 8 |
Ödevler | 11 | 32 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 |