Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI290 | ||||
Ders İsmi: | Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer (KBRN) Tehditler ve Korunma | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜLCİHAN CÖDEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Gülcihan CÖDEL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencinin Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer Tehditlerhakkında bilgi sahibi olması, farkındalık yaratılması ve bu tehditlerden korunma konularının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | KBRN tehditler ve unsurlar nedir, nasıl anlaşılır ve olması durumunda adım adım ne yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KBRN saldırılarına karşı gerekli korunma tedbirlerini alır 2) İkaz, alarm işaretlerini tanımlar, gerekli hallerde sığınak, gizlenme ve karartma prensiplerini uygular. 3) Kimyasal tehditleri tanımlar ve gerekli tedbirleri alır. 4) Biyolojik ajanların etkilerini ve alınacak tedbirleri bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimyasal Olayların Tarihçesi, | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
2) | Kimyasal Tehditler, | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
3) | KBRN Tehlikelerinde Kişisel Korunma Malzemeleri | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
4) | Biyolojik Tehlikeler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
5) | Radyolojik Tehlikeler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
6) | Nükleer Tehditler | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
7) | Ara Sınav | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
8) | Tıbbi KBRN | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
9) | Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
10) | Biyolojik Silahlar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
11) | İkaz alarm işaretleri, sığınaklar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
12) | Ülkemizde KBRN Olaylarından Örnek Vakalar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
13) | Genel Tekrar | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
14) | Final | Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Instructor lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | ||||||||||||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | ||||||||||||||||||
3) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||||
4) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||||||||||||||
5) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||||||||||||||
6) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | ||||||||||||||||||
7) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | ||||||||||||||||||
8) Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | ||||||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
10) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||
12) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
17) Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | ||||||||||||||||||
18) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar | 3 |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 3 |
3) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. | 3 |
4) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
5) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
6) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 |
7) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. | 3 |
8) | Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
10) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 3 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
12) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 2 |
13) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
15) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 |
17) | Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. | 3 |
18) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ödevler | 12 | 24 |
Küçük Sınavlar | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |