MNG205 Management and Organizationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG205
Ders İsmi: Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİNE MUKADDES AFACAN FINDIKLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Mine Afacan Fındıklı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, yönetimin esasları ve organizasyonların davranış şekli hakkında bir anlayış ve farkındalık geliştirmenize yardımcı olmak, öğrencilere yönetim alanına genel bir bakış ve organizasyon yapısı kavramına ilişkin içgörüler sağlamak için tasarlanmıştır. Yönetim teorisinin nasıl geliştiğini anlayarak ve yönetimin dört temel unsurunu keşfederek: planlama, organize etme, liderlik etme ve kontrol etme ve organizasyonların kıt kaynaklarını hedeflerine ulaşmak için nasıl kullandıkları anlaşılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders temel yönetim ve işletmecilik kavramları; örgütsel çevre ve değişkenleri, yönetimin tarihsel bir süreçte geçirdiği aşamalar ve günümüze yansımaları, yönetsel fonksiyonlar ve güncel yönetim uygulamalarını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim ve ilgili kavramları bilir, aralarındaki ilişkileri açıklayabilir
2) Yönetim teorilerinin evrimsel sürecini anlar ve bağlantı kurabilir
3) İşletmenin iç ve dış ortamlarının ana bileşenlerini, bunların bir kuruluş üzerindeki etkisini, önemini ve etkisini açıklar.
4) Bir organizasyonda alınacak karar türleri, problem tanımı ve çeşitli karar verme yaklaşımları dahil olmak üzere kararların nasıl alındığını açıklar.
5) Yönetim işlevlerini kavrar
6) Örgütsel performansa katkıda bulunan temel iş kavramlarını, ilkelerini ve değerlerini tanımlar.
7) İşletme içindeki alt sistemleri ve aralarındaki ilişkileri ortaya koyar
8) Modern sonrası yönetim kavramlarını bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş / Yönetimin Temel Kavramı Management, Stephen Robbins et M. Coulten
2) İş ve Yönetim Süreci, Yöneticiler; Rolleri ve Becerileri Ders kitabının ilgili bölümü
3) Yönetim Teorileri: Klasik Yaklaşım ( Bilimsel, Yönetim Süreci, Bürokrasi) Ders kitabının ilgili bölümü
4) Neo- Klasik Yönetim yaklaşımı: Davranışsal Yönetim Teorisi, Hawthorne araştırmaları, Kurt Levin Liderlik Araştırmaları, C. Agyris- Olgun ve Olgun olmayan insan Modeli, Ders kitabının ilgili bölümü
5) Dış Çevrenin ve Örgüt Kültürünün Yönetim Sürecine Etkileri Öğrenci /Grup Sunumları Ders kitabının ilgili bölümü
6) Yönetimde Sosyal Sorumluluk ve Etik Öğrenci/ Grup Sunumları
7) Karar Verme Süreçlerinin Temelleri Ders kitabının ilgili bölümü
8) Grup Tartışma / 8. Hafta kadar işlenmiş tüm konularla ilgili Grup TArtışmaları
9) Ara Sınav
10) Yönetim Fonksiyonları: Planlamanın Temelleri
11) Yönetim fonksiyonları: Organizasyon – Organizasyon yapıları
12) Yönetim Fonksiyonları: Yönlendirme ve Liderlik- Çalışan Ödüllendirme ve Motivasyonu
13) Grupların ve Takımların Yönetimi Öğrenci/ Grup Sunumu
14) Yönetim Fonksiyonları: Kontrol Süreci Öğrenci Ödev / Proje Sunumları
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen P. Robbins, Mary Coulten, Management, 11th ed., 2012, Pearson

Diğer Kaynaklar: Daft, Richard L. Management (2014), 11th. Ed., Mason: Southwesren Cengage Learning
Koçel, Tamer. İşletme Yöneticiliği, (2018). 17.Baskı, İstanbul: Beta yayınları
Ataman, Göksel. İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar & Yeni Yaklaşımlar, (2009). 3. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 3 1 1 1 2 3 1 2
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 1 1 2 3 2 3 2 1
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 3 3 3 2 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 3 3 3 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 1 1 1 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 3
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 2
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 2
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 2 26
Sunum / Seminer 2 10 20
Ara Sınavlar 1 26 2 28
Final 1 35 2 37
Toplam İş Yükü 150