Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT406 | ||||
Ders İsmi: | Ortodonti - Çağdaş Tedavi Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BEGÜM ASLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Begüm ASLAN, Betül Ballı DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ortodontik kapanış bozukluklarının tedavi seçenekleri ve multidisipliner vakalar hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında ağız içi ve ağız dışı apareyler, üst çenenin hızlı ve yavaş genişlemesi, fonksiyonel ve sabit ortodontik tedavi, ortodontik tedavide komplikasyonlar, ortognatik cerrahi, ortodontik tedavi sonrası pekiştirme protokolleri ve disiplinler arası tedavi planlaması hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, hareketli apareylerin türlerini, kullanım alanlarını ve çalışma prensiplerini açıklayabilir 2) Öğrenciler, ortodontide ekspansiyonun amaçlarını, tekniklerini ve farklı apareylerin kullanımını açıklayabilir. 3) Öğrenciler, ekstraoral apareylerin türlerini, endikasyonlarını ve ortodontik tedavideki rollerini açıklayabilir. 4) Öğrenciler, fonksiyonel ortodontik tedavi prensiplerini, kullanılan apareyleri ve tedavi endikasyonlarını açıklayabilir. 5) Öğrenciler, fonksiyonel ortodontik tedavi prensiplerini, kullanılan apareyleri ve tedavi endikasyonlarını açıklayabilir. 6) Öğrenciler, sabit güncel ortodontik tedavide kullanılan yeni teknikler, teknolojiler ve materyalleri açıklayabilir. 7) Öğrenciler, Sınıf I maloklüzyonların tanısını, tedavi planlamasını ve uygulanabilir tedavi yöntemlerini açıklayabilir. 8) Öğrenciler, Sınıf I Imaloklüzyonların tanısını, tedavi planlamasını ve uygulanabilir tedavi yöntemlerini açıklayabilir 9) Öğrenciler, Sınıf III maloklüzyonların tanısını, tedavi planlamasını ve uygulanabilir tedavi yöntemlerini açıklayabilir 10) Öğrenciler, açık kapanış ve derin kapanış maloklüzyonlarının etiyolojisini, tanısını ve tedavi yöntemlerini açıklayabilir. 11) Öğrenciler, şeffaf plaklarla ortodontik tedavinin prensiplerini, endikasyonlarını ve tedavi sürecini açıklayabilir. 12) Öğrenciler, ortodontik tedavi sırasında karşılaşılabilecek komplikasyonları, bunların önlenme yöntemlerini ve yönetimini açıklayabilir. 13) Öğrenciler, multidisipliner ortodontik tedavi yaklaşımlarını, cerrahi, protetik tedavilerle entegrasyonunu ve dudak damak yarıkları tedavisindeki rolünü açıklayabilir. 14) Öğrenciler, ortodontik tedavi sonrası retansiyon protokollerini, kullanılan retansiyon apareylerini ve tedavi sürecini açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareketli Aparey Uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
2) | Ortodontide Ekspansiyon | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
3) | Ekstraoral Aparey Uygulamaları | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
4) | Fonksiyonel Ortodontik Tedavi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
5) | Fonksiyonel Ortodontik Tedavi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
6) | Güncel Sabit Ortodontik Tedavi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
7) | Sınıf I Maloklüzyonların Tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
8) | Sınıf II Maloklüzyonların Tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
9) | 1. Ara Sınav | |
10) | Sınıf III Maloklüzyonların Tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
11) | Açık Kapanış ve Derin kapanış Maloklüzyonlarının Tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
12) | Şeffaf Plaklarla Ortodontik Tedavi | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
13) | Ortodontik Tedavi Komplikasyonları | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
14) | Multidisipliner Tedavi -Cerrahi -Protetik -Dudak Damak Yarıkları | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
15) | Retansiyon Protokolleri | Önerilen kaynakların ön incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Contemporary Orthodontics. Proffit,William and Fields,Henry, The Mosby Co, 3rd edition. 2. Ortodontik Tedavi: Kavramlar ve Stratejiler Frans P.G.M. van der Linden, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tülin Arun. 3. Orthodontics: Current Principles and Techniques, Graber TM, Vanarsdall RL, 4th ed. Mosby, St. Louis Missouri, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Laboratuvar | 16 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 |