GCA407 Beverages and Mixologyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GCA407
Ders İsmi: Beverages and Mixology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÇAĞLA ÖZER
Dersi Veren(ler): Tanju İPEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Overview of research education and basic concepts, scientific research reports and source scanning, research problem forming, research types and examples, sampling and sampling methods, field research, data collection tools, features of measurement tools, thesis development, measurement of success, conclusion and bibliography, ethics and plagiarism in scientific research, article discussion.
Dersin İçeriği: İçeceklerin tarihi ve sınıflandırılması, temel içecek; içme suyu, özellikleri nitelikleri ve çeşitleri. maden suları, soda, tonik ve gazlı içecekler. meyve sularının üretimi, çeşitleri, kullanımı ve tüketimi. sıcak ve soğuk tüketilen içecekler; çay ve çeşitleri, kahve ve çeşitleri. alkollü içecekler; bira’nın kısa tarihi, üretimi, çeşitleri, bira-yemek uyumu. üzüm çeşitleri ve şarap kısa tarihi üretimi, çeşitleri. duyusal değerlendirme (degüstasyon), şarap-yemek uyumunun esasları. diğer alkollü içecekler, üretimleri, özellikleri, tüketim şekli ve sunumu. miksoloji, tanımı, karıştırma teknikleri, kullanılan ekipmanlar. bar yönetiminin esasları, barda kullanılan makine ve ekipmanlar, bar yönetiminde temel işletme fonksiyonlarının uygulanması, bar yönetiminde yasal çerçeve.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İçecekler hakkında bilgi sahibi olur.
2) İçecekleri sınıflandırır ve yorumlar.
3) Geleneksel Türk içecekleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygular.
4) Yemek ve içecek eşleşmesi hakkında bilgi sahibi olur.
5) Miksolojiyi tanımlar.
6) İçecekleri servise uygun tekniklerle hazırlar.
7) İçecek hazırlama alanı (bar) işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İçeceklerin tarihi ve içecek kültürü
2) İçeceklerin sınıflandırılması, Alkolsüz ve alkollü içecekler
3) İçme suyu, Maden suları, Gazlı içecekler
4) Çay, Kahve ve Geleneksel Türk içecekleri
5) Meyve suları, üretimi, çeşitleri, tüketimi ve sunumu
6) Şarap üretimi ve çeşitleri
7) Şarapta duyusal değerlendirme (degüstasyon), yemek ve şarap uyumunun esasları
8) ARA SINAV
9) Bira üretimi, çeşitleri, sunumu
10) Diğer alkollü içecekler, çeşitleri üretimi ve sunumu
11) Miksoloji, tanımı, karıştırma teknikleri, kullanılan ekipmanlar
12) Bar yönetiminin esasları
13) Bar yönetiminde temel işletme fonksiyonlarının uygulanması
14) Bar yönetiminde yasal çerçeve

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konu ile ilgili derlenmiş ders notları
Diğer Kaynaklar: Anlı, E. (2011). Şarap Tadımı. İnkılap Kitabevi.
Addison, M. (2017). Coctail Chameleon.
Hamlin, K. (2005). Bartender’s Guide. New Holland Publishers LTD.
Kılıç, S. (2011). İlahi Dinlerde Yiyecek ve İçecekler.Sarkaç Yayınları.
Phillips, R. (2016). Alkol Tarihi. Maya Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100