GCA202 Turkish Cuisineİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GCA202
Ders İsmi: Turkish Cuisine
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLA ÖZER
Dersi Veren(ler): Çağla ÖZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına özgü yemeklerin hazırlama, pişirme ve sunum yöntemlerinin yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Türk mutfak kültürü ve tarihsel gelişimi, Türk mutfağına özgü çorbalar ve pilavlar, Türk mutfağına özgü sıcak sebze ve soğuk sebze yemekleri, kuru baklagillerle sıcak ve soğuk yemekler, Türk Mutfağına Özgü etli, zeytinyağlı dolma ve sarmalar, Türk Mutfağına özgü mantılar, Türk mutfağına özgü et yemekleri, sakatatlar, börekler, tuzda kurutma teknikleri, yoğurtlu yumurtalı yemekler, kalyeler, dibleler ve kahvaltı örnekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geleneksel mutfakların oluşum sürecini değerlendirir.
2) Türk Mutfağında uygulanan teknikleri kavrar.
3) Geleneksel Mutfakları oluşturan öğeleri bilir, gelenek ve göreneklerle ilgili bilgi sahibidir.
4) Reçeteleri okuyup doğru malzemelerle ve teknikle uygulayabilir, uygun şekilde sunar.
5) Gerekli bilgileri not ederek kendisine dosya oluşturur.
6) Uygulama esnasında zamanı en iyi şekilde kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teorik bilgi
2) Çorbalar
3) Sakatatlar
4) Tatlılar-I
5) Tatlılar-II
6) Börekler
7) Mantılar
8) Ara sınav
9) Türk Mutfağı Klasiklerinden Örnekler
10) Bakliyatlar/Pilavlar
11) Türk Mutfağına özgü tatlılar
12) Hamur İşleri
13) Kahvaltı Örnekleri
14) Yumurtalı Tarifler
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çok çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları
Diğer Kaynaklar: Arıkdal, N. (2009). Dünden Bugüne Yaşayan Büyük Türk Mutfağı, Doğan Kitap.
Dumanlı, P. (2017). Sakatat, Hayy Kitap.
Geleneksel Esintilerle Günümüz Türk Mutfağı, Sentez Yayıncılık, 2005.
Gürsoy, D. (2017). Tarihin Süzgecinde Mutfak Kültürümüz, Oğlak Yayıncılık.
Halıcı, N. (2009). Türk Mutfağı, Oğlak yayıncılık.
Koşay, H.Z., Ülkücan A. (1961). Anadolu Yemekleri ve Türk Mutfağı, Milli Eğitim Basımevi.
Közleme, O. (2013). Türk Mutfak Kültürü ve Din, Rağbet Yayınları.
Özkaya F. D, Cömert, M. (2017). Türk Mutfağında Yolculuk, Detay Yayıncılık.
Türk Mutfağı, Kültür Bakanlığı yayınları, Kollektif, 2007.
Usta, İ. K. (2019). Geleneksel Türk Mutfağı, Deli Dumrul Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 1 40 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 100