Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA007 | ||||
Ders İsmi: | Mekan Tasarımı ve Yerleşimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇAĞLA ÖZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Bilge Yaralel Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere gastronomik mekan oluştururken geniş anlamı ile gastronominin, insan refahı ve gıdasını ilgilendiren her konuda sağlanmış kapsamlı bilgi birikimini aktarmak olmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Mekan kuruluşuna katılan öğeleri ve bunların birbirleriyle etkileşimlerini çeşitli ölçeklerde ve öncelikle iç mekan ölçeğinde araştıran ve bilgilenme sağlayan bu öğeleri (biçimler, boyutlar, açıklık, ışık, renk, ses, ısı, nem, donatım elemanları v.b.) yapısal, kültürel, sosyal ve psikolojik boyutlarıyla tanımlayacak fiziksel ve davranışsal çevrenin oluşmasında donatım becerisi vermeyi amaçlayan bir disiplindir. Mekan tasarım sürecinde iç mekan ölçeğinde dış mekanı oluşturan fiziksel (biçim, dokui aydınlatma, renk, mobilya, teknik, donatı) ve algısal (sosyal, çevre, kültürel, psikolojik) öğeler aktarılır ve her konuyla ilgili uygulama yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mekan tasarımı çözme becerisi kazanma 2) Mekan yerleşimi becerisi kazanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, avantajları. Çizim nasıl yapılır? Çizim aletleri | |
2) | Kroki nedir? Ölçekli çizim nedir? | |
3) | Gastronomi mekanları | |
4) | Mutfak çeşitleri | |
5) | Büyük salon mutfakları, sanayi mutfakları | |
6) | Mutfaklarda döşeme kaplama | |
7) | Mutfaklarda ışıklandırma, renk, ses, ısı, nem, donatım elamanları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Salon çeşitleri | |
10) | Salonlarda döşeme kaplama | |
11) | Salonlarda ışıklandırma, renk, ses, ısı, nem, donatım elamanları | |
12) | Restoran bölümleri yerleşimi 1 | |
13) | Restoran bölümleri yerleşimi 2 | |
14) | Proje teslimleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Neufert (Yapı Tasarımı), Gizem Tercüme, 2008. İç mekan düzenleme Bilim Dalı konferansları Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, 1984 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |