Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA003 | ||||
Ders İsmi: | Yerel Ürünler ve Gastronomi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FAZİLET MIDIK | ||||
Dersi Veren(ler): | Fazilet MIDIK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin coğrafi işaret, yerel ürün gibi kavramlara hakim olmasını ve derste öğrendikleri diğer çıktılarla yeni bir ürün geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Coğrafi işaret kavramı ve bu ürünleri tanıma, dünyada ve ülkemizde var olan ürünler hakkında bilgi sahibi olma, gastronominin yerel ürünler ile ilişkisini inceleme ve bu ürünlerin tanınırlığını artırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Coğrafi işaretli ürünleri tanıma 2.Yerel ürün kavramını açıklama 3. Organik tarım hakkında bilgi sahibi olma 4. Yeni ürün geliştirme stratejilerine hakim olma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Coğrafi İşaret Nedir? Standartları Nelerdir? | |
2) | Dünya’da ve Türkiye’de Yerel Ürün Kavramı, Algısı ve Farklılıkları | |
3) | Sürdürebilir, Organik Tarım ve Ekosistem | |
4) | Gastronomi ve Yerel Ürün İlişkisi | |
5) | Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri | |
6) | 7 Kıta Ürünler | |
7) | 7 Bölge Ürünler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar | |
10) | Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar | |
11) | Sürdürebilirlik, Yenilebilirlik ve Gastronomi | |
12) | Toprağa Uygun Ürün Yetiştirme | |
13) | Yerel Ürünler ve Pazarlama | |
14) | Yerel Ürünler ile Küresel Lezzetler Elde Etmek | |
15) | Final sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Rodrigo, ben.; da Veiga, J.F. Yerelden küresele: Bilgi dinamikleri ve yerel gıdanın ekonomik yeniden yapılandırılması. Gıdaya Yerlerin Adını Vermede: Kırsal Kalkınmada Gıdanın Yeniden Uzlaştırılması ve Bilgi Dinamikleri; Papadopoulos, A.G., Fonte, M., Eds.; Taylor & Francis e-Kitaplar: Abingdon-on-Thames, İngiltere, 2016; s. 127. Josling, T. İsimde ne var? Yiyecek ve İçecekler için Coğrafi İşaretlerin Ekonomisi, Hukuku ve Siyaseti; Uluslararası Entegrasyon Çalışmaları Enstitüsü’ne sunulan bildiri; Trinity Koleji: Dublin, İrlanda, 2005. Björk, P.; Kauppinen-Räisänen, H. Yerel food: Hedef cazibe için bir kaynak. Int. J. Contemp. Yönetici. 2016, 28, 177-194. Du Rand, G.E.; Heath, E. Destinasyon pazarlamasının bir unsuru olarak gıda turizmi için bir çerçeveye doğru. Curr. Sorunlar Turu. 2006, 9, 206-234. Ryu, K.; Jang, S.C. Bir seyahat destinasyonunda yerel mutfağı deneyimleme niyeti: Değiştirilmiş akıl yürütme teorisi. J. Hosp. Tur. Res. 2006, 30, 507-516. Qing-Chi, C.G.Q.; Chua, B.L.; Othman, M.; Ab Karim, S. Gıda imajı, gıda memnuniyeti, mutfak kalitesi ve davranışsal niyetler arasındaki yapısal ilişkileri araştırmak: Malezya'nın The vakası. Int. J. Hosp. Tur. Adm. 2013, 14, 99–120. |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |