GCA003 Local Products and Gastronomyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GCA003
Ders İsmi: Yerel Ürünler ve Gastronomi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FAZİLET MIDIK
Dersi Veren(ler): Fazilet MIDIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin coğrafi işaret, yerel ürün gibi kavramlara hakim olmasını ve derste öğrendikleri diğer çıktılarla yeni bir ürün geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Coğrafi işaret kavramı ve bu ürünleri tanıma, dünyada ve ülkemizde var olan ürünler hakkında bilgi sahibi olma, gastronominin yerel ürünler ile ilişkisini inceleme ve bu ürünlerin tanınırlığını artırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1.Coğrafi işaretli ürünleri tanıma 2.Yerel ürün kavramını açıklama 3. Organik tarım hakkında bilgi sahibi olma 4. Yeni ürün geliştirme stratejilerine hakim olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Coğrafi İşaret Nedir? Standartları Nelerdir?
2) Dünya’da ve Türkiye’de Yerel Ürün Kavramı, Algısı ve Farklılıkları
3) Sürdürebilir, Organik Tarım ve Ekosistem
4) Gastronomi ve Yerel Ürün İlişkisi
5) Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri
6) 7 Kıta Ürünler
7) 7 Bölge Ürünler
8) Ara sınav
9) Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar
10) Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar
11) Sürdürebilirlik, Yenilebilirlik ve Gastronomi
12) Toprağa Uygun Ürün Yetiştirme
13) Yerel Ürünler ve Pazarlama
14) Yerel Ürünler ile Küresel Lezzetler Elde Etmek
15) Final sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları
Diğer Kaynaklar: Rodrigo, ben.; da Veiga, J.F. Yerelden küresele: Bilgi dinamikleri ve yerel gıdanın ekonomik yeniden yapılandırılması. Gıdaya Yerlerin Adını Vermede: Kırsal Kalkınmada Gıdanın Yeniden Uzlaştırılması ve Bilgi Dinamikleri; Papadopoulos, A.G., Fonte, M., Eds.; Taylor & Francis e-Kitaplar: Abingdon-on-Thames, İngiltere, 2016; s. 127.
Josling, T. İsimde ne var? Yiyecek ve İçecekler için Coğrafi İşaretlerin Ekonomisi, Hukuku ve Siyaseti; Uluslararası Entegrasyon Çalışmaları Enstitüsü’ne sunulan bildiri; Trinity Koleji: Dublin, İrlanda, 2005.
Björk, P.; Kauppinen-Räisänen, H. Yerel food: Hedef cazibe için bir kaynak. Int. J. Contemp. Yönetici. 2016, 28, 177-194.
Du Rand, G.E.; Heath, E. Destinasyon pazarlamasının bir unsuru olarak gıda turizmi için bir çerçeveye doğru. Curr. Sorunlar Turu. 2006, 9, 206-234.
Ryu, K.; Jang, S.C. Bir seyahat destinasyonunda yerel mutfağı deneyimleme niyeti: Değiştirilmiş akıl yürütme teorisi. J. Hosp. Tur. Res. 2006, 30, 507-516.
Qing-Chi, C.G.Q.; Chua, B.L.; Othman, M.; Ab Karim, S. Gıda imajı, gıda memnuniyeti, mutfak kalitesi ve davranışsal niyetler arasındaki yapısal ilişkileri araştırmak: Malezya'nın The vakası. Int. J. Hosp. Tur. Adm. 2013, 14, 99–120.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100