Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI154 | ||||
Ders İsmi: | Finansal Analiz | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖZLEM NUR BESLER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ÖZLEM NUR BESLER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere mali tablolar ile ilgili gerekli bilgilerin aktarılmasıyla işletme tablolarını düzenleme esasları, amaçları, analize hazırlık süreçleri hakkında bilgileri öğretmektir. Böylece analiz aşamasına gelinen mali tabloların analiz teknikleri yardımıyla nasıl yorumlanması konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | Mali tablolara ilişkin genel bilgilerin sunulması, temel mali tablolar; bilanço ve gelir tablosunun incelenmesi bilançonun analizi, ek mali tablolar, mali analiz teknikleri ile bu tekniklerin temel mali tablolara uygulanması, rasyo ve mali tablo analizlerinin yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin mali tablolar aracılığıyla finansal çıktılarını dönemsel ve sektörel olarak karşılaştırır. 2) İşletmelerin mali tablolar aracılığı ile analiz teknikleri kullanılarak yorumlanır, 3) İşletmelerin mali analiz sonuçları rapor edilir, 4) İşletmelerin mali tablolar analizi mali tabloların unsurlarını inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Tablolar-1 | |
2) | Finansal Tablolar-2 | |
3) | Finansal Tablolar-3 | |
4) | Finansal Analiz-1 | |
5) | Finansal Analiz Teknikleri-1 | |
6) | Finansal Analiz Teknikleri-2 | |
7) | Ara sınav | |
8) | Finansal Analiz Teknikleri-3 | |
9) | Fon Akım Analizi | |
10) | Nakit Akış Tablosu ve Nakit Akış Analizi | |
11) | Başabaş Noktası ve Kaldıraç Analizi | |
12) | Firmalarda Finansal Başarısızlık | |
13) | Soru Çözümü | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | -Karaca, S. S. (2015). Finansal Tablolar Analizi. Fakülte Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Karaca, S. S. (2015). Finansal Tablolar Analizi. Fakülte Yayınevi. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | |||||||||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | |||||||||||||||
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | |||||||||||||||
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | |||||||||||||||
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | |||||||||||||||
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | |||||||||||||||
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | |
3) | Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | |
4) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | |
5) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | |
6) | Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | |
7) | Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | |
8) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
9) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | |
10) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
11) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |