ASC019 Önolojiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC019
Ders İsmi: Önoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERYEM MERVE BEYKOZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Meryem Merve BEYKOZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste üzüm, bağcılık ve şarap üretimi, şarap tadımı ve tekniklerinin öğreltilmesi ve bunların gastronomi ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Üzüm işleme sürecinin ve şarabın, ilk fermantasyonu tasarlamak için gerekli kalite değerlendirmesinin teorik temellerinin bilgisinin kazanımı. Fermantasyon hakkında, -kontrollü bir tane de dahil- şarap işlem metotları, şarap yaşlandırma ve olgunlaştırma regülasyonlarıyla ilgili bilgi edinilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağcılık, şarap ve şarap üretimini açıklayabilir
2) Şarap tadımı ve değerlendirmesinın genel prensiplerini kavrayabilir
3) Şarabın açılması ve servisini başarıyla gerçekleştirebilir.
4) Şarap yapılan temel üzüm çeşitleri hakkinda tartisabilir.
5) Yemek-şarap eşleştirmesinin temel prensiplerini aktarabilir
6) Koku, aroma ve tatları ayırt etme yetisi kazanabilir
7) Dünyadaki önemli şarap bölgeleri ve şarap çeşitlerini tanıyabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihsel, bilimsel, ekonomik ve gastronomik olarak şaraba giriş -
2) Bağcılık -
3) Şarapçılık -
4) Şarap tadımına giriş ve şarap tadımı, aroma kitleriyle şarap aromaları üzerine çalışma -
5) Dünyadaki Apelasyonlar, şarap kültürü -
6) İnceleme Gezisi -
7) Ara sınav -
8) Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Beyaz Şaraplar, Şarap servisi -
9) Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Beyaz Şaraplar, Şarapta fıçı kullanımı -
10) Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Kırmızı Şaraplar, Şarap şişelemesinde kullanılan mantar çeşitleri -
11) Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm Çeşitleri ve Üretim Bölgeleri, Kırmızı Şaraplar, Şaraplarda karşılaşılan hatalar -
12) Köpüklü Şaraplar -
13) Diğer Şarap Stilleri, Şarap ve Yemek Uyumu -
14) sunumlar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: World Atlas of Wine 8th Editionconran octopus
Hugh Johnson

Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisinin derlediği notlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 4 8
Arazi Çalışması 1 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 30
Sunum / Seminer 1 4
Ödevler 2 4
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 4
Toplam İş Yükü 88