ASC010 Uzakdoğu Mutfak Kültürleriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC010
Ders İsmi: Uzakdoğu Mutfak Kültürleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERYEM MERVE BEYKOZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Meryem Merve BEYKOZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Coğrafi, tarihsel, kültürel özelliklerin Uzak Doğu’da mutfak kültürlerini nasıl meydana getirdiğini ve Uzak Doğu’ya ait yemeklerin öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği: Uzakdoğu mutfağını oluşturan ülkelerin kültürel yapısı, Uzakdoğu mutfağına özgü başlangıçlar ve çorbalar, Uzak doğu mutfağında pirincin ve deniz ürünlerinin önemi ve yemek çeşitleri, aperatifler özel yemek çeşitleri, tatlı çeşitleri, Noodle çeşitleri ve yapımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünyadaki farklı kahvaltı kültürlerini öğrenir
1) Uzakdoğu ve Asya mutfaklarını araştırarak, yemek kültürlerinin oluşumunda tarih, coğrafya ve kültürel farklılıklarının etkisini kavrar
2) Çeşitli ürünlerin uygulamalı olarak üretim tekniklerini öğrenirler
2) Uzak Doğu mutfak kültürlerinin beslenme, yiyecek hazırlama ve tüketim alışkanlıklarını öğrenir.
3) Kahvaltı ve brunch büfesi dekorasyonu ve yiyeceklerin görsel sunum tekniklerini bilir ve uygular.
3) Uzak Doğu Mutfağına özgü yemekleri uygulayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uzakdoğu Coğrafyası, Ülkeler, Coğrafi Özellikler, Ürünler
2) Çin Mutfağı -
3) Çin Mutfağı -
4) Japon Mutfağı -
5) Japon mutfağı -
6) Thai mutfağı -
7) Endonezya mutfağı -
8) Arasınav -
9) Kore mutfağı -
10) Malezya mutfağı -
10) Malezya mutfağı -
11) Filipin mutfağı -
12) Uygur Mutfağı -
13) Vietnam Mutfağı
13) Vietnam Mutfağı
14) Genel tekrar, dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Görevlisi Tarafından Hazırlanan Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Yu L. (2002) Cooking the Chinese Way. Learner Pub.
Weston R. ( 2002 ) Cooking the Japanese Way, Learner Pub.
Ainley, S. (2014) Dünya Mutfağı. İş Bankası Kültür Yayınları
Junru, L. (2018) Çin Mutfağı. Kaynak Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

2

2

3

3

Program Kazanımları
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. 2
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. 3
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 23
Ödevler 1 2
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 5
Toplam İş Yükü 75