UNI093 Yönetim ve Organizasyonİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI093
Ders İsmi: Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. HİLAL ÇAKAR ÖZCAN
Dersi Veren(ler): HİLAL ÇAKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetimin önemini, yöneticinin görevlerini ve konumlarını bilir. Yönetimin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. Yönetim biliminin doğuşu, gelişimi ve kuramlarını bilir. Son zamanlarda yönetim ve organizasyon konusunda ortay çıkan güncel gelişmeleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanır.


Dersin İçeriği: Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramlar, Yönetim ve yöneticilik, Liderlik kavramları, Yönetim yaklaşımları, Klasik yönetim yaklaşımları, Bilimsel yönetim yaklaşımı, Yönetim süreci yaklaşımı, Bürokrasi yaklaşımı, Neo-klasik yönetim yaklaşımı, Modern yönetim yaklaşımları, Sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı, Post-modern yönetim düşüncesi, Yönetim fonksiyonları, Örgütler, Çağdaş örgütler, Örgüt yapıları, Örgütsel davranış yönetimi konularını kapsamaktadır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Yönetimin önemini, yöneticilerin görevlerini ve konumlarını bilir
2) 2. Yönetim biliminin doğuşu, gelişimi ve kuramları bilir.
3) 3.Yönetimin fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, eşgüdümleme, denetleme fonksiyonlarını bilir
4) 4.Yönetim ve organizasyon alanında son zamanlarda ortaya çıkan gelişmeleri bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Yönetim Kavramları -
2) Yönetim Düşüncesinin Tarihi, Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -
3) Yönetimin Fonksiyonları -
4) Yönetimin Fonksiyonları -
5) Yönetim Kuramları Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımlar -
6) Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımları -
7) Modern Yönetim Yaklaşımları ve Temel Varsayımları -
8) ARA SINAV -
9) Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları -
10) Motivasyon ve Liderlik -
11) Yönetim Konusunda Son Gelişmeler, Amaçlara Göre Yönetim, Çatışma ve Yaratıcılığın Önemi -
12) Stres Yönetimi ve Kriz Yönetimi -
13) Değişim Yönetimi ve Örgüt Geliştirme -
14) Genel Tekrar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Şimşek, M.Ş.,Çelik,A., (2012). Yönetim ve Organizasyon, Meslek Yüksek Okulları İçin. Eğitim Yayınevi.
Ertürk, M., (2018). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayıncılık
Koçel, T, (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık.
Eren,E., (2016). Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık.
Seymen, O.A., Erdem, Barış., Bolat, O.İ., Bolat, Tamer.,(2009). Yönetim ve Organizasyon. Detay Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 42 42
Ödevler 1 18 18
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 125