UNI021 Liderlik Stratejileriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI021
Ders İsmi: Liderlik Stratejileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ ERENEL
Dersi Veren(ler): Doç.Dr. Fahri Erenel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, liderlik ile ilgili kavramları ve çalışmaları anlama, yorumlama ve liderleri analiz edebilme becerisi ve bakış açısı kazandırabilmektir. Ayrıca çalışma ortamında karşılaşacakları ya da olacakları liderleri değerlendirebilme ve anlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Liderlikle ilgili temel kavramlar, liderlik tarzları, liderlik teorileri, kriz ve liderlik, stratejik liderlik, cinsiyet ve liderlik, girişimci liderlik, etik liderlik konuları ele alınacaktır. Vaka analizleri yapılacaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Liderlik ile ilgili temel kavramları ve liderlik teorilerini bilir.
2) Güncel liderlik türlerini ve özelliklerini bilir.
3) Lider ve izleyicileri arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir ve yorumlayabilir.
4) Örnek olaylar ile teorik bilgiyi harmanlayarak yorumlayabilir.
5) Lider örneklerini analiz edebilir ve değerlendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik Liderlik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
1) Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
2) Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine Kötü liderler, Sağlığı Bozuk Liderler Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
3) Liderlik Kuramları ve Liderlik Öyküleri Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi,2014
4) Liderlik, Değişim ve Yenilik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
5) Liderlik ve Motivasyon İlişkisi Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
6) Stratejik Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
7) Ekip Çalışması ve Liderlik -Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi,2002
8) Cem Kozlu-Liderin Takım Çantası Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi,2013
9) Atatürk ve Liderlik -Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
10) Matsusitha Liderliği Matsusitha Liderliği
11) Kişilik ve Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
12) Güncel Liderlik Yaklaşımları Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
13) Örgüt Kültürü ve Liderlik Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
14) Karar Verme,Risk Alma ve Liderlik Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın, 2013
Diğer Kaynaklar: -Liderlik Yasaları, Maxwell, J.C., Beyaz Yayınları, 2013
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi, 2013
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002
-Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi, 2014
-Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi, 2013
-Konfüçyüs ve Liderlik: John Adair, Babıali Kültür Yayıncılığı, 2014
-Savaş Sanatı, Sun Tzu, Çev.: Şule Kılıçarslan, Form Yayınları, 1992

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar.
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar.
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Ödevler 5 20
Ara Sınavlar 2 20
Final 5 30
Toplam İş Yükü 126