CGP110 Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGP110
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVİL İMERT
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevil İMERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere okul öncesi eğitimde araç gereç geliştirme yeterlikleri kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Sınıf yönetimi için araç gereç araştırma, planlama, ürün elde etme, kuklalar, ritim araçları, dolgu oyuncaklar, eğitici oyuncaklar, kostümler, kostüm başlıkları, kostüm aksesuarları, mobiller.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Okul öncesi eğitimde araç gereçlerin ve eğitici oyuncakların önemini bilir.
2) Okul öncesi eğitimde araç gereç ve eğitici oyuncak planlamayı bilir.
3) Araç gereç geliştirmede farklı yaklaşımları açıklar.
4) Çocuğun seçim ve katılım hakkının niteliklerini açıklar.
4) Okul öncesi eğitimde kullanılan araç gereçlerin çocuğun gelişim alanlarına katkılarını sıralar.
5) Dolgu oyuncak yapımını planlar ve ürün elde eder.
6) Eğitici oyuncak planlar ve ürün elde eder.
7) Mobil yapımını planlar ve ürün elde eder.
8) Kostüm ve aksesuar yapımını planlar ve ürün elde eder.
9) Kukla yapımını planlar ve ürün elde eder.
10) Artık materyallerden ürün elde eder.
11) Müzik araçlarının yapımını planlar ve ürün elde eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereçlerin Yeri ve Önemi, Çocuğun Gelişimindeki Rolü, Yaklaşımlar ve İlkeler Ders Notları
2) Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereç Planlama Ders Notları
3) Okul Öncesi Eğitimde Araç-Gereç Yapmanın Önemi, İlkeleri ve Kullanımı ile İlgili Özellikler Ders Notları
4) Seçim ve Kullanım Süreçlerine Çocuğun Aktif Katılımı Ders Notları
5) Eğitici Oyuncakların Planlanması-Kavram-Duyu Eğitimi Materyalleri ve Artık Materyaller Ders Notları
6) Fen ve Matematik Materyalleri Ders Notları
7) Maske-Kostüm, Kukla ve Müzik Materyalleri Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Eğitici Oyuncak Planlama ve Ürün Elde Etme Ders notları
10) Kukla Planlama ve Ürün Elde Etme Ders Notları
11) Duyu Materyali Planlama ve Ürün Elde Etme Ders Notları
12) Günlük Hayattan Malzemelerle (Artık Materyaller) Okul Öncesi Eğitim Materyali Planlama ve Ürün Elde Etme Ders Notları
13) Hazırlanan Materyallerin Sunumu Sunumların teslimi, Hazırlanan materyaller
14) Hazırlanan materyallerin sunumu Sunumların teslimi, Hazırlanan materyaller
15) Final Sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Avcı, Neslihan (ed.). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. Ankara: Hedef Yayıncılık, 2021.
Diğer Kaynaklar: *Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2 2 2 2 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2 2 2 2 2 2 2 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 2 2 2 2 2 2 2
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2 2 2 2 2 2 2 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2 2 2 2 2 2 2 2
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 3 3 3 3 3 3 3 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 3 3 3 3 3 3 3 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2 2 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. 2
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. 2
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. 2
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. 3
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar 2
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. 3
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. 3
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 81
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 139