Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGP110 | ||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Araç Geliştirme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil İMERT | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere okul öncesi eğitimde araç gereç geliştirme yeterlikleri kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Sınıf yönetimi için araç gereç araştırma, planlama, ürün elde etme, kuklalar, ritim araçları, dolgu oyuncaklar, eğitici oyuncaklar, kostümler, kostüm başlıkları, kostüm aksesuarları, mobiller. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Okul öncesi eğitimde araç gereçlerin ve eğitici oyuncakların önemini bilir. 2) Okul öncesi eğitimde araç gereç ve eğitici oyuncak planlamayı bilir. 3) Araç gereç geliştirmede farklı yaklaşımları açıklar. 4) Çocuğun seçim ve katılım hakkının niteliklerini açıklar. 4) Okul öncesi eğitimde kullanılan araç gereçlerin çocuğun gelişim alanlarına katkılarını sıralar. 5) Dolgu oyuncak yapımını planlar ve ürün elde eder. 6) Eğitici oyuncak planlar ve ürün elde eder. 7) Mobil yapımını planlar ve ürün elde eder. 8) Kostüm ve aksesuar yapımını planlar ve ürün elde eder. 9) Kukla yapımını planlar ve ürün elde eder. 10) Artık materyallerden ürün elde eder. 11) Müzik araçlarının yapımını planlar ve ürün elde eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereçlerin Yeri ve Önemi, Çocuğun Gelişimindeki Rolü, Yaklaşımlar ve İlkeler | Ders Notları |
2) | Okul Öncesi Eğitimde Araç Gereç Planlama | Ders Notları |
3) | Okul Öncesi Eğitimde Araç-Gereç Yapmanın Önemi, İlkeleri ve Kullanımı ile İlgili Özellikler | Ders Notları |
4) | Seçim ve Kullanım Süreçlerine Çocuğun Aktif Katılımı | Ders Notları |
5) | Eğitici Oyuncakların Planlanması-Kavram-Duyu Eğitimi Materyalleri ve Artık Materyaller | Ders Notları |
6) | Fen ve Matematik Materyalleri | Ders Notları |
7) | Maske-Kostüm, Kukla ve Müzik Materyalleri | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Eğitici Oyuncak Planlama ve Ürün Elde Etme | Ders notları |
10) | Kukla Planlama ve Ürün Elde Etme | Ders Notları |
11) | Duyu Materyali Planlama ve Ürün Elde Etme | Ders Notları |
12) | Günlük Hayattan Malzemelerle (Artık Materyaller) Okul Öncesi Eğitim Materyali Planlama ve Ürün Elde Etme | Ders Notları |
13) | Hazırlanan Materyallerin Sunumu | Sunumların teslimi, Hazırlanan materyaller |
14) | Hazırlanan materyallerin sunumu | Sunumların teslimi, Hazırlanan materyaller |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Avcı, Neslihan (ed.). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. Ankara: Hedef Yayıncılık, 2021. |
Diğer Kaynaklar: | *Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
3) Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
4) Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
8) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
10) Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
11) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
13) Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
14) Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
15) Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. | 3 |
2) | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
3) | Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
4) | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 |
8) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10) | Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. | 2 |
11) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. | 3 |
12) | Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar | 2 |
13) | Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. | 3 |
14) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. | 3 |
15) | Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 |