ASC022 Mutfak Akımlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AşçılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Aşçılık

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASC022
Ders İsmi: Mutfak Akımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERYEM MERVE BEYKOZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Meryem Merve Beykoz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yiyecek içecek sektörüne yön veren farklı yaklaşım ve akımları, bu akımların nasıl,
neden ve ne zaman oluştuğunu öğrenmek, farklı mutfak akımları ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi ve uygulamalarla yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Yiyecek ve içecek tarihi genel bilgileri, Klasik mutfak, Yüksek mutfak, Modern mutfak, Slow Food ve Fast Food, Temalı restoran ve michelin yıldızı restoranlar, Moleküler mutfak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yiyecek ve içeceklerin tarihleri ve yiyecek içecekler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Klasik mutfak anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Mutfak alanında Fransız ekolünün önemi kavrar.
4) Farklı mutfak ve restoran kültürünü bilir ve açıklar.
5) Yiyecek içecek stilistliğini bilir ve süsleme tekniklerini öğrenir.
6) Mutfak akımlarını kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yiyecek ve içecek tarihi genel bilgileri
2) Klasik mutfak
3) Klasik mutfak
4) Yüksek mutfak
5) Yüksek mutfak
6) Mutfak uygulaması
7) Mutfak uygulaması
8) Arasınav
9) Modern mutfak
10) Modern Mutfak
11) Slow food ve fast food
12) Temalı restoran ve Michelin yıldızı restoranlar
13) Moleküler mutfak
14) Moleküler mutfak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları
Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisinin hazırladığı ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. 3 3 3 3 3 3
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. 2
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. 1 1 1 1
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur.
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler.
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. 3 3 3 3
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2 2 2
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. 2 2 2
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2 2 2
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. 3
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. 2
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. 1
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. 1
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. 1
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. 1
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular.
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır.
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 42 2 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 126