Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASC105 | ||||
Ders İsmi: | Pastacılık ve Ekmekçilik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE BURCU AKBULUT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Mehmet Sarıçiçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel hamur hazırlama tekniklerini öğrenerek hamurlardan farklı ürünler hazırlama yeterliliklerinin kazandırılması. Farklı tatlı çeşitlerini öğrenerek yeteneklerinin geliştirilmesi ve donanım kazanılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pastacılığın genel kuralları ve özellikleri, Pasta üretiminde kullanılan Ekipmanlar, Pasta üretiminde kullanılan malzemeler ve seçimi, Ekmek çeşitleri ve uygulamaları, Meringue'li tatlılar, Kremalar, soslar ve şuruplar, Tabak tatlıları, Kek çeşitleri, Tartlar ve paylar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pastacılığın genel kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin tanımını ve uyguladıkları alanları tanımlar. 2) Ekmeğin temel özelliklerini kavrar ve çeşitlerini öğrenerek uygular. 3) Mereng tanımlar, yapım tekniklerini öğrenir ve farklı çeşitlerini uygular, tabak servis tekniklerini bilir ve uygular. 4) Farklı krema, sos ve şurup çeşitlerini öğrenerek hafif ve besleyici tatlılar üretebilir, farklı lezzetleri uygulayabilme becerisi kazanır. Basit dekorasyon tekniklerini, tabak servis tekniklerini bilir ve uygular. 5) Tart, pay ve kek çeşitlerinin yapım tekniklerini, kullanım alanlarını açıklar ve ürünün çeşidine göre hazırlama ve pişirme özelliklerini bilir ve uygular. 6) Şekerli tatlıların temel özelliklerini kavrar ve çeşitlerini öğrenerek uygular. 7) Sütlü tatlıların temel özelliklerini kavrar ve çeşitlerini öğrenerek uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
2) | Pasta üretiminde kullanılan malzemeler ve seçimi | |
3) | Ekmekler; simit, foccacia, bagel, pretzel | |
4) | Ekmekler; İtalyan ciabatta, baget ekmeği, akdeniz ekmeği | |
5) | Poğaça, pide, açma | |
6) | Tartlar ve paylar; çikolatalı turta, mantarlı kiş | |
7) | Muzlu rulo pasta, alman pastası, mereng | |
8) | Arasınav | |
9) | Cheesecake; portakallı, New York, Saint Sebastian | |
10) | Creme brulee, poşe armut, sabayon sos | |
11) | Şekerpare, şambali, kalburabastı | |
12) | Keşkül, kazandibi | |
13) | Yılbaşı pastası | |
14) | Tiramisu |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry – 12 Kasım 2002 The Pastry Chef′s Companion: A Comprehensive Resource Guide for the Baking and Pastry Professional |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | 3 |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | 1 |
3) | Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | 2 |
4) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 |
5) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 |
6) | Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | 2 |
7) | Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 1 |
8) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
9) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | 3 |
10) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
11) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Uygulama | 56 | 1 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |