Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB123 | ||||
Ders İsmi: | İzel Kimya ile Reçine: Hammaddeden Boyaya Sektörel Bilginin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Elif Cerrahoğlu Kaçakgil Turdimuhammad Abdullah Batuhan Topayan Semiha Eral Can Hacıalioğlu Bulut Yılmaz Şiyar Dalga | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sentetik reçine üretimi hakkında derinlemesine bilgi sunmak ve onları endüstriyel kimyanın önemli bir dalı olan bu alanda yetkin ve iş gücüne katkı sağlayacak şekilde hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Çevre Kimyasının Temel İlkeleri, Çevre Kirliliği ve Kaynakları, Kirliliğin Ölçülmesi ve İzlenmesi, Çevre Koruma Yöntemleri ve Teknolojileri, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Kimya |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) Sentetik reçine üretim süreçlerini anlayabilir. 2) 2) Endüstriyel kimya uygulamalarını tanıyabilir. 3) 3) Ar-Ge ve yenilikçi ürün geliştirme yeteneklerini geliştirebilir. 4) 4) Endüstri İle iletişim becerilerini geliştirebilir. 5) 5) Kariyer fırsatları ve iş gücü piyasası hakkında bilgi sahibi olabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İzel Kimya tanıtımı | - |
2) | AR-GE (Araştırma ve Geliştirme) ve Süreçleri | - |
3) | AR-GE (Araştırma ve Geliştirme) ve Süreçleri | - |
4) | Kalite Kontrol (QC) ve Analiz Yöntemleri | - |
5) | Kalite Kontrol (QC) ve Analiz Yöntemleri | - |
6) | Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi | - |
7) | Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi | - |
8) | Arasınav | - |
9) | Kalite Yönetimi ve Standartları | - |
10) | KAlite Yönetimi ve Standartlar | - |
11) | Üretim Süreçleri ve Verimlilik Yönetimi | - |
12) | Üretim Süreçleri ve Verimlilik Yönetimi | - |
13) | Satış ve Pazarlama Stratejileri | - |
14) | Satış ve Pazarlama Stratejileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |