İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG056 | ||||
Ders İsmi: | Gelişmekte Olan Pazarlarda Çağdaş İş Trendi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gelişmekte olan pazarlarda iş dünyasını şekillendiren güncel eğilimleri analiz etmektir. Öğrenciler; dijitalleşme, sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik, çok uluslu şirketlerin stratejileri, yerel-küresel etkileşimler ve değişen tüketici davranışları gibi konular çerçevesinde gelişmekte olan ekonomilerdeki iş ortamını değerlendirmeyi öğrenir. Dersin temel hedefi, öğrencilerin dinamik pazar yapıları içinde stratejik düşünme ve fırsatları tanıma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Gelişmekte olan pazarlarda iş dünyasının temel dinamikleri. Dijital dönüşüm ve teknolojik yeniliklerin etkisi. Sürdürülebilirlik ve çevresel sorumluluk trendleri. Tüketici davranışlarında değişim: Y kuşağı, Z kuşağı ve dijital tüketicilik. Girişimcilik ve start-up ekosistemleri. Çok uluslu şirketlerin gelişmekte olan pazarlardaki stratejileri. Yerel işletmelerin küresel pazarlara entegrasyonu. Fintech, e-ticaret, mobil bankacılık ve platform ekonomileri. Kriz yönetimi, jeopolitik riskler ve tedarik zinciri stratejileri. Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik uygulamalar. Gelişmekte olan pazarlarda fırsat ve tehdit analizi. Vaka analizleri ve güncel örnekler üzerinden tartışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişmekte olan pazarlardaki iş ortamının temel dinamiklerini tanımlar. 2) Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve tüketici davranışlarındaki güncel eğilimleri analiz eder. 3) Çok uluslu ve yerel şirketlerin gelişmekte olan pazarlardaki stratejilerini karşılaştırır. 4) Gelişmekte olan ekonomilerde iş yaparken karşılaşılan fırsat ve riskleri değerlendirir. 5) Güncel vaka örnekleri üzerinden stratejik düşünme ve karar verme becerisi geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişmekte olan pazarların tanımı, özellikleri ve küresel ekonomideki rolü | |
2) | Kurumsal boşluklar ve bu pazarlarda iş modeli inovasyonu | |
3) | Dijital dönüşüm ve teknolojinin gelişmekte olan pazarlardaki etkisi | |
4) | Sürdürülebilirlik, yeşil iş modelleri ve çevresel duyarlılık trendleri | |
5) | Tüketici davranışlarındaki değişim: Y ve Z kuşağı, dijital tüketim | |
6) | Girişimcilik ve yerel start-up ekosistemlerinin yükselişi | |
7) | Çok uluslu şirketlerin gelişmekte olan pazarlardaki stratejileri | |
8) | Ara Sınav (Vize) | |
9) | Küreselleşme ve yerelleşme: Kültürel uyum ve stratejik adaptasyon | |
10) | Platform ekonomileri, fintech ve mobil iş modelleri | |
11) | Jeopolitik riskler, tedarik zinciri krizleri ve iş sürekliliği | |
12) | Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik iş uygulamaları | |
13) | Vaka analizleri: Gelişmekte olan pazarlarda başarı ve başarısızlık örnekleri | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ramamurti, R. & Hashai, N. (2020). The Future of Global Retailing: Trends and Strategies in Emerging Markets Cavusgil, S. T., Ghauri, P. N., & Akcal, A. A. (2012). Doing Business in Emerging Markets |
Diğer Kaynaklar: | Ramamurti, R. & Hashai, N. (2020). The Future of Global Retailing: Trends and Strategies in Emerging Markets Cavusgil, S. T., Ghauri, P. N., & Akcal, A. A. (2012). Doing Business in Emerging Markets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 4 | 13 |
Final | 5 | 21 |
Toplam İş Yükü | 120 |