GMS5017 Gastronomi Ve Sürdürülebilir Kalkınma  İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GMS5017
Ders İsmi: Gastronomi Ve Sürdürülebilir Kalkınma  
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY
Dersi Veren(ler): Çiğdem GÜRSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, ekonomi ve gastronomi ilişkisi üzerinden Birleşmiş Milletlerin 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri hakkında farkındalık kazandırmaktır. Ayrıca gastronomi disiplininin hedefler içindeki yeri ve önemi tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: Gastronomi sektörünün tüm paydaşlarıyla birlikte sürdürülebilir kalkınmaya sağlayacağı katkılar tartışmaya açılacaktır. Konular açlığa son, yoksulluğa son, sağlıklı bireyler, sorumlu tüketim ve üretim, erişilebilir ve temiz enerji, eşitsizliklerin azaltılması, karasal yaşam, barış adalet ve güçlü kurumlar, sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi yenilikçilik ve alt yapı, iklim eylemi gibi BM’lerin belirlediği 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kapsayacak şekilde ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel ekonomik kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Gastronominin ekonomik büyüme ve kalkınmadaki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
3) BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmada gastronomi sektörünün katkı sağlama potansiyelinin yüksek olduğunu bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir Kalkınma Nedir?
2) Sürdürülebilir Kalkınmada Gastronomi Sektörünün Yeri
3) Açlık ve Yoksullukla Mücadelede Sosyal Gastronomi
4) Sürdürülebilir Kalkınmada Gastronomi Sektörünün Yeri
5) Sanayi Yenilikçilik ve Altyapının Gastronomi Sektörü ile İlişkisi
6) Gastronomik Destinasyonlar ve İktisadi Coğrafya
7) Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanlarında Coğrafi İşaretlerin Yeri ve Önemi
8) Ara Sınav
9) İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyümede Gastronominin Yeri ve Önemi
10) İklim Eylemi ve Eko-Gastronomi
11) BM 2030 Kalkınma Hedefleri için Gastronomi Sektörü ile Kurulabilecek Ortaklıklar
12) Sunum
12) Sunum
13) Sunum
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları

Diğer Kaynaklar: Blackboard sistemine yüklenen tüm belgeler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 100