GMS5103 Fermente Ürünler Teknolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (YL) (Tezsiz)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GMS5103
Ders İsmi: Fermente Ürünler Teknolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FAZİLET MIDIK
Dersi Veren(ler): Fazilet MIDIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere fermentasyon teknolojileri, fermentasyon prosesi ve endüstriyel mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek, bazı fermente ürünlerin yapılışını deneyimletmek, fermantasyonun sağlık üzerine etkilerinin önemini kavramalarını sağlamayı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Fermente ürünlerin üretim teknolojisine, fermantasyon süreçlerine, fermente gıdaları etkileyen bazı mikroorganimalar ve özellikleri, bazı fermente ürünler, fermente ürünlerin sağlık üzerine olumlu etkileri, fermente gıdalardaki bazı bozulmalar ve fermente ürünlerde bulunabilecek patojen mikroorganizmalar, endüstriyel önemi olan bazı mikrobiyal ürünler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya’daki fermente ürün örnekleri hakkında fikir edinir.
2) Fermantasyon tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Fermantasyon biyokimyasının önemini kavrar.
4) Endüstride kullanılan mikroorganizmaları daha yakından tanır.
5) Fermantasyon teknolojisi hakkında bilgi edinir.
6) Bazı fermente ürünlerin yapımını deneyimleyerek öğrenir.
7) Fermente ürünlerin sağlık üzerine etkileri hakkında bilgi edinir.
8) Fermente ürünlerin bozulmasını önlenmesinin ve bozulan ürünlerin tehlikesinin önemini kavrar.
9) Probiyotik mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fermantasyonun Tarihçesi ve Önemi
2) Fermantasyon Biyokimyasına Giriş
3) Fermantasyon Teknolojisine Giriş
4) Endüstriyel Mikroorganizmalar
5) Dünya’da Üretilen Bazı Fermente Gıdalar
6) Ekmek
7) Genel Tekrar
8) Ara Sınav
9) Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Tarhana Üretimi
10) Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Turşu Üretimi
11) Türkiye’de Üretilen Bazı Fermente Gıdalar – Yoğurt Üretimi
12) Probiyotik Mikroorganizmalar
13) Fermente Gıdalar ve Sağlık
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli kitaplardan derlenmiş ders notları kullanılacaktır.
Lecture notes compiled from various books will be accessed.
Diğer Kaynaklar: Ed. Anlı, R. E., Şanlıbaba, P. Fermente Gıdalar: Mikrobiyoloji, Teknoloji ve Sağlık, Nobel Yayınları, Ankara, 2019.

Ed. Erkmen, O., Erten, H., Sağlam, Hidayet. Fermente Ürünler Teknolojisi ve Mikrobiyolojisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
2) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
3) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Küçük Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 100