CHEM208 Analytical Chemistry 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM208
Ders İsmi: Analitik Kimya 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): MELİKE ATAKOL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Analitik kimyada önemli olan kimyasal prensipleri, kimyasal bir analizde olası hataları analiz ederek, modern analiz tekniklerini, istatistiksel metodları kullanarak deneysel verileri değerlendirmeyi ve kaliteli veriler elde etmek için gerekli laboratuvar becerilerini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Analitik Kimya Nedir?, Analitik Kimya'da kullanılan kimyasallar, gereçler ve temel işlemler, Analitik Kimyada Hesaplamalar, Kimyasal Analizde Hatalar, İstatistik Verilerin İşlenmesi Ve Değerlendirilmesi, Standardizasyon Ve Kalibrasyon, Sulu Çözeltiler Ve Kimyasal Denge, Kimyasal Dengelere Elektrolitlerin Etkisi, Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü, Gravimetrik Analiz Yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler analitik kimyanın gerekli temel kavramlarını öğrenmiş ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayarak iyi bir temele sahip olacaklardır.
2) Öğrenciler deneysel verileri değerlendirmeyi öğrenecekler.
3) Yüksek kaliteli analitik veriler elde etmek için gerekli becerileri kazanacaklardır.
4) Maddelerin sulu çözeltideki davranışlarını öğreneceklerdir.
5) Öğrenciler analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Analitik Kimya Nedir?
2) Analitik Kimyada Kullanılan Kimyasallar, Gereçler ve Temel İşlemler
3) Analitik Kimyada hesaplamalar
4) Kimyasal Analizde Hatalar
5) Kimyasal Analizde Rastgele Hatalar
6) İstatistik Veri İşlemesi ve Değerlendirmesi
7) Numune Alma, Standardizasyon ve Kalibrasyon
8) Ara sınav
9) Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge
10) Kimyasal Dengelere Elektrolitlerin Etkisi
11) Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü
12) Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü
13) Gravimetrik Analiz Yöntemleri
14) Gravimetrik Analiz Yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Analitik Kimya Temel İlkeler I-II, 8.Baskı, Çeviri Editörleri. E.Kılıç, H.Yılmaz Bilim Yayıncılık. SKOOG/WEST/HOLLER/CROUCH
Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Analytical Chemistry

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2 2 1 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2 3 2 3
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. 2 1 3
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. 1 1
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2 3 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. 2
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 1 30
Ara Sınavlar 1 30
Final 1 60
Toplam İş Yükü 162