| İşletme (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MNG210 | ||||
| Ders İsmi: | Management Information Systems | ||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ | ||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ |
||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Yönetim bilgi sistemleri kavramlarını ve stratejik önemini öğrenmek. Bir yönetim bilgi sistemi oluşturmanın aşamaları ve bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. Küresel ekonomide yönetim bilgi sistemleriyle rekabet avantajının nasıl elde edileceğini keşfetmek. Yönetim bilgi sistemlerinin gerektirdiği bakış açısıyla sorunlara çözüm üretme ve işletmelerin ve kuruluşların ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanmak. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, lisans öğrencilerinin yönetim, bilişim ve sistem arasındaki etkileşimi ifade eden yönetim bilgi sistemini anlamalarını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Tasarım sürecinde, teknolojik olarak yeniden yapılandırılan dünya ve yeni sanayi devrimi dikkate alınmaktadır. Bu ders, YBS'nin iş dünyasındaki rolünün ve işletmeler ile kuruluşlar üzerindeki etkisinin anlaşılması için temel teşkil etmektedir. Bu içeriğe ek olarak, yeni sanayi devrimi, veri bilimi, siber güvenlik ve iş kültüründeki değişimler de ele alınacaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi Sistemlerinin Temelleri öğrenme 2) Bilgi Teknolojisi ile Rekabeti Öğrenme 3) Donanım birimlerini Öğrenme 4) Yazılımı ve Türlerini Öğrenme 5) Veri Kaynak Yönetimini bilme 6) Telekomünikasyon ve Ağları Öğrenme 7) E-İş Sistemlerini Öğrenme 8) Kurumsal İş Sistemlerini Öğrenme 9) E-Ticaret Sistemlerini Öğrenme 10) Karar Destek Sistemlerini Öğrenme |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Bilgi Sistemlerinin Temelleri | |
| 2) | Bilgi Teknolojisi ile Rekabet | . |
| 3) | Donanım | . |
| 4) | Yazılım | . |
| 5) | Veri Kaynak Yönetimi | . |
| 6) | Telekomünikasyon ve Ağlar | . |
| 7) | E-iş Sistemleri | . |
| 8) | Kurumsal İş Sistemleri | . |
| 9) | E-Ticaret Sistemleri | . |
| 10) | Karar Destek Sistemleri | . |
| 11) | İş Geliştirme/Bilgi Teknolojileri Stratejileri | . |
| 12) | İş Geliştirme/Bilgi Teknolojileri Çözümleri | . |
| 13) | Güvenlik ve Etik Sorunlar | . |
| 14) | Küresel Bilgi Teknolojileri Yönetimi | . |
| Ders Notları / Kitaplar: | Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2022. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson. |
| Diğer Kaynaklar: | Lecture notes |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
| 2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |||||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
| 4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |||||||||||||
| 5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
| 6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |||||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 1 |
| 2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
| 4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
| 5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
| 6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
| Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Uygulama | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 15 | 44 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 33 |
| Toplam İş Yükü | 125 | |