BES6204 Seminerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES6204
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
14
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Funda ELMACIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili son bilimsel verileri incelemek, değerlendirmek ve bilgileri derleyerek rapor halinde sunmaktır.
Dersin İçeriği: Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili son bilimsel verileri incelenmesi, değerlendirilmesi tartışılması ve derlenen bilgilerin rapor halinde sunulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beslenme ve Diyetetik alanında uzmanlaşmak istediği konuda detaylı inceleme yapar.
2) Son bilimsel verileri araştırır, değerlendirir ve yenilikleri tartışır
3) Derlediği bilgileri bir rapor halinde yazar ve sunar
4) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır
5) Aradığı bilgiye ulaşabilme, analiz etme ve sunma becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer hazırlamada araştırma süreç ve metotlarının tartışılması
2) Seminer konularının belirlenmesi
3) Seminer konularının belirlenmesi
4) Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
5) Konu ile ilgili kitap, makale ve diğer basılı materyal tarama
6) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
7) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
8) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
9) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
10) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenerek raporların yazılması
11) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenerek raporların yazılması
12) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenerek raporların yazılması
13) Yazılan raporların seminer sunumu olarak hazırlanması
14) Yazılan raporların seminer sunumu olarak hazırlanması
15) Seminer sunumlarının yapılması
16) Seminer sunumlarının yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller
Diğer Kaynaklar: Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler ve diğer yazılı materyaller

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 2 3 3 3 2
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 3 3 2 2 2
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 2 3 2 2 3
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3 3 2 3 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3 3 2 3 2
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 2
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3 2 3 3 2
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2 1
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 2 3 3 2 3
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 2 3 3 2 2
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 3 2 2 2 2
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 2 2 2 2 2
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 2 2
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 3 2
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3 2 3 2 3
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 2 2 2 2 2
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 2 2 2 2 2
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 3 2 2 3 2
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 2 1 3 2 3
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 2
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 2
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 2
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 2
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 2
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 2
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 2
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 2
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 2
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 2
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 2
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 16 48
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 5
Toplam İş Yükü 106