Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5001 | ||||
Ders İsmi: | KADIN SAĞLIĞININ KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenci; kadın sağlığını etkileyen faktörler, kadın hayatının evreleri, sık görülen kadın sağlığı sorunları, üreme sisteminin yapı ve fonksiyon bozuklukları, meme ve üreme sistemi kanserleri bilgilerini geliştirir ve konuya ilişkin araştırmaları yorumlar |
Dersin İçeriği: | Kadın sağlığına etki eden faktörler, Kadın hayatının evreleri, Sık görülen kadın sağlığı sorunları Üreme sisteminin yapı ve fonksiyon bozukluklar, Meme sağlığı ve sorunları, Kadına yönelik şiddet Kadın sağlığı ile ilgili tamamlayıcı tedaviler, Jinekolojik kanserler, korunma ve erken tanı, Kadın sağlığı alanında etik konular, Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve Jinekolojik hastalıkların psiko-sosyal yönünü içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadının yaşam evrelerine göre sağlık sorunlarını açıklar 2) Kadında sağlığı koruyucu ve geliştirici davranış modellerini karşılaştırıp eleştirir, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kadın sağlığına etki eden faktörler | - |
2) | Kadın hayatının evreleri, | - |
3) | Sık görülen kadın sağlığı sorunları | - |
4) | Üreme sisteminin yapı ve fonksiyon bozukluklar, | - |
5) | Meme sağlığı ve sorunları, | - |
6) | Kadına yönelik şiddet | - |
7) | Kadın sağlığı ile ilgili tamamlayıcı tedaviler, | - |
8) | ara sınav | - |
9) | Kadın ve ekonomi | - |
10) | Kadın ve siyaset | - |
11) | Kadına yönelik sağlığı koruma davranışı geliştirme modelleri | - |
12) | Özellikli gruplarda kadın sağlığının korunması ve güçlendirilmesi | - |
13) | Özellikli gruplarda kadın sağlığının korunması ve güçlendirilmesi | - |
14) | Genital enfeksiyonlardan korunma ve kadın sağlığının geliştirilmesi | - |
15) | Dersin değerlendirmesi | - |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Şirin A, Kavlak O. (2015). Kadın Sağlığı. ISBN: 9786053351764 |
Diğer Kaynaklar: | Şirin A, Kavlak O. (2015). Kadın Sağlığı. ISBN: 9786053351764 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 1 | 2 | ||||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 1 | 3 | ||||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | ||||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 | 3 | ||||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 | 3 | ||||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 1 | 2 | ||||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 2 | 1 | ||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 | 3 | ||||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 3 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 3 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 2 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |