UNI260 Deneysel Ekslibris Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI260
Ders İsmi: Deneysel Ekslibris Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hasip Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ekslibris kültürünü kavratmak,
Ekslibrisin işlevlerini öğretmek,
Yaratıcılığa teşvik etmek,
Sanatsal bir ürün tasarlayarak özgüven kazanmasını saplamak,
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler, kitapların iç kapağına yapıştırılan ve sahibinin adını taşıyan ekslibrisin kısa tarihçesini, işlevini ve özelliklerini öğreneceklerdir. Bir iletişim objesi olarak yaşayan kişiler için özgün ekslibrisler tasarlayacaklardır. Sanatsal düşünce ile de buluşturarak deneysel örnekler yaratacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekslibrisin ne olduğunu bilir.
2) Yakın çevresine ekslibrisi anlatabilir.
3) Ekslibris örneklerini analiz edebilir.
4) Ekslibris tasarımda kompozisyon ilkelerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekslibrisin tanımı ve kısa tarihçesi. Ekslibris örnekleri
2) Ekslibrisin işlevleri ve özellikleri
3) Kişi ya da kurumlar için ekslibris taslakları hazırlama.
4) Fotograftan yararlanarak ekslibris tasarlama.
5) Illustrator ve Photoshop kullanımında temel bilgiler
6) Taslaklar üzerinde eleştiriler.
7) Ekslibris çoğaltma, alt yazı. ÖDEVLERİN TESLİMİ
8) Dünyadan ve Türkiye’den ekslibris sanatçıları ve tasarımları üzerine analizler
9) Ekslibris çoğaltma teknikleri ve özellikleri
10) Linolyum baskı tekniği ile çoğaltılacak ekslibrisler için taslak hazırlama.
11) Linolyum tekniğini Photoshop programında nasıl uygularız?
12) Olanaklar ölçüsünde evde Linolyum baskı yapımı.
13) Ekslibris koleksiyonculuğu için öneriler. DÖNEM PROJESİ TESLİMİ
14) Ekslibrislerin sunumu ve sergi hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ekslibris (Hasip Pektaş) İstanbul Ekslibris Derneği Yayınları, 2017, İstanbul
Diğer Kaynaklar: http://www.aed.org.tr/tr/ (İstanbul Ekslibris Derneği Web Sitesi) http://exlibrist.net/index.php/exlibrist (Uluslararası Online Ekslibris Dergisi)
http://art-exlibris.net/ (Danimarka Frederikshavn Ekslibris Müzesi Koleksiyonu)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 55 2 57
Final 1 55 2 57
Toplam İş Yükü 114