| Dersin Amacı: |
Yarıyıl sonunda öğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, Gebelik, Doğum, Doğum Sonrası, 0-5 Yaş Çocuk Hastalıkları, 0-5 Yaş Çocuk Bulaşıcı Hastalıklarını tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
Anne-çocuk sağlığının tanımı, çocuk sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumu, gebelik oluşumu, gebelikte çocuk gelişimi, 0-5 yaş arası çocukların fiziksel gelişimi (boy, kilo) ve takibi, çocuk hastalıkları ( 0-5 yaş arası çocuklarda görülen ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, aşı ve döküntü hastalıkları), aşılar, gebelik ve yenidoğana ilişkin alternatif uygulamalar. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Sağlığın tanımı ve anne/çocuk sağlığı |
Yoktur |
| 2) |
Türkiye ve Dünyada anne ve çocuk sağlığının durumu/Temel göstergeler |
Yoktur |
| 3) |
GEBELİK GELİŞİMİ
(DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) |
Yoktur |
| 4) |
GEBELİK GELİŞİMİ
(DOĞUMDAN ÖNCE, DOĞUM, DOĞUM SONRA) |
Yoktur |
| 5) |
ÇOCUK GELİŞİMİ
(Doğum Sonrası Yenidoğan Bakımı) |
Yoktur |
| 6) |
Sağlıklı çocuk takibi (Halk Sağlığı yaklaşımı) |
Yoktur |
| 7) |
Ara Sınav |
Yoktur |
| 8) |
0-5 Yaş ÇOCUKLARIN HASTALIKLARI VE BELİRTİLERİ |
Yoktur |
| 9) |
DISEASES and SYMPTOMS of 0-5 years old children |
Yoktur |
| 10) |
YENİDOĞANDA GELENEKSEL MÜDAHALELER |
Yoktur |
| 11) |
Aşılar |
Yoktur |
| 12) |
Oyun Yaralanmaları ve İlk Yardım |
Yoktur |
| 13) |
Çocuk İstismarına Yaklaşım/ Bebek ve Çocuk Beslenmesi |
Yoktur |
| 14) |
Değerlendirme |
Yoktur |
| 15) |
final |
yoktur |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
| 2) |
Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
|
| 3) |
Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. |
|
| 4) |
Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. |
|
| 5) |
Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. |
|
| 6) |
Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. |
|
| 7) |
İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
| 8) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
| 9) |
Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. |
|
| 10) |
Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. |
|
| 11) |
Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
|