COE5101 Scientific Research Methods and Ethicsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siber Güvenlik (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siber Güvenlik (YL) (Tezsiz) (İngilizce)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COE5101
Ders İsmi: Scientific Research Methods and Ethics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI
Dersi Veren(ler): Dr. Hüsamettin Osmanoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: The Scientific Research Methods and Ethics course introduces to students the four required modules to conduct successful scientific research including research methodologies, statistical analysis, research ethics and writing skills, in addition to computerized research tools. Consequently, this course will enable the students to understand the various research steps as well as a critically informed assessment of published research.
The course will focus on the fundamentals of quantitative and applied research. The student will learn how to identify problems to study, develop hypotheses and research questions, specify independent and dependent variables, check for the validity and reliability of studies and design research projects. The student will also be exposed to the broad range of designs used in research from applied research, surveys, content analysis, focus groups and in-depth interviewing.Specifically, at the end of this course, the student should be able to conduct scientific research according to international research standards.
Dersin İçeriği: The course includes:
Research design
Literature search and review
Scientific writing
Scientific presentation
Critical scientific review
Data types and data collection techniques
Quantitative and qualitative methods and data analyses
Ethical issues

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Demonstrate the ability to choose methods appropriate to research aims and objectives. Understand the different types of research methods
1) Demonstrate the ability to choose methods appropriate to research aims and objectives Understand the different types of research methods

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to The Process of Conducting Research Lecture notes Case studies Examples
1) A review of the Fundamentals Lecture Notes
2) A review of the Fundamentals Lecture Notes Discussion
3) The Research Problem Lecture Notes Assignments Discussion
4) The Research Problem Lecture Notes Open Discussion Assignments
5) The Review of Literature Lecture Notes
6) The Review of Literature Lecture Notes Open Discussion Assignments
7) The Research Hypotheses Lecture Notes Open Discussion Assignments Presentations
8) The Research Hypotheses Lecture Notes Open Discussion
9) The Research Approach Lecture Notes Open Discussion Assignments
10) The Research Strategies Lecture Notes Open Discussion
11) The Research Strategies Lecture Notes Open Discussion Assignments
12) Data Collection Methods Lecture Notes Open Discussion
13) Sampling Lecture Notes Open Discussion Assignments
14) Data Analysis Lecture Notes Open Discussion Assignments Presentations
15) WRITING THE RESEARCH REPORT Lecture Notes Open Discussion Assignments Presentations

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pruzan, Peter. Research methodology: the aims, practices and ethics of science. Springer, 2016.
Simple, Non-invasive Ventilation Made. "The Handbook of Academic Writing: a Fresh Approach." (2009): 325-326.
Diğer Kaynaklar: MS office application software
Statistical analysis software
Reference manager software (mendeley)
Latex

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 30
Seminer 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 20 1 1 40
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 3 33
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 153