Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC482 | ||||
Ders İsmi: | Staj | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SADİ KERİM DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Sadi Kerim Dündar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders bir staj dersidir. |
Dersin İçeriği: | Staj |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Staj 2) staj 3) staj 4) staj 5) staj 6) staj 7) staj 8) staj 9) staj |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
2) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
3) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
4) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
5) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
6) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
6) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
7) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
8) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
9) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
11) | Bu ders bir staj dersidir. | Bu ders bir staj dersidir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu ders bir staj dersidir. |
Diğer Kaynaklar: | Bu ders bir staj dersidir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | ||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 2 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 2 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 2 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 2 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 2 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 9 | 0 | 0 | ||||
Uygulama | 20 | 0 | 0 | ||||
Proje | 3 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 3 |