Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI228 | ||||
Ders İsmi: | Kişiselleştirilmiş Tıp | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATMA KÜBRA TOMBULTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Fatma Kübra Tombultürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kişisel tıp hedefli bilgilerin öğrenilmesi ile kişiye özel tedavi yöntemlerinin belirlenerek öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çeşitli hastalıklarda insanın moleküler profiline dayalı tedavi seçeneklerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Her bir kişinin klinik, genetik, genomik ve çevresel bilgisinden kaynaklanan kişiselleştirilmiş tıp hakkında bilgi sahibi olur. 2) Çeşitli hastalıklarda insanın moleküler profiline dayalı tedavi seçeneklerini öğrenir. 3) Moleküler profilin her bir bireyde farklı olduğunu öğrenir. 4) Modern tıbbın ve kişiselleştirilmiş tıbbın hastalıklar üzerindeki etkisi hakkında ayırt edici bilgiye sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genomik bilgi | |
2) | Kişiselleştirilmiş tıp | |
3) | Kişisel Hedefli ilaç tedavisine genomik yaklaşım | |
4) | Farmakogenomik ve kompleks hastalıklar | |
5) | Kişiselleştirilmiş tıpta farmakogenetik ve potansiyel uygulamaları-1 | |
6) | Kişiselleştirilmiş tıpta farmakogenetik ve potansiyel uygulamaları-2 | |
7) | Kişiselleştirilmiş moleküler tedavide kodlanmayan RNA’ların rolü | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kanserdeki moleküler profile dayalı kişiselleştirilmiş tıp tedavileri-1 | |
10) | Kanserdeki moleküler profile dayalı kişiselleştirilmiş tıp tedavileri-2 | |
11) | Diyabetteki moleküler profile dayalı kişiselleştirilmiş tıp tedavileri | |
12) | Kişiselleştirilmiş tıpta farmakometabolomik ilaç metabolizması, toksisite ve etkinliği | |
13) | Gelecekte kişiselleştirilmiş tıp uygulama planları | |
14) | Kişiselleştirilmiş tıpta bilinenler ve bilinmeyenler | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesinin ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Academic Member's lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Sunum / Seminer | 8 | 24 |
Ödevler | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 115 |