Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TIP602 | ||||
Ders İsmi: | Dahili Hastalıklar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURİYE TAŞDELEN FIŞGIN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Şenol Kobak Prof.Dr.N.Faruk Aykan Prof.Dr. Tekin Akpolat Prof. Dr. Murat Korkmaz Prof.Dr. Alper Can Prof. Dr.Taflan Salepçi Prof. Dr. Canfeza Sezgin Prof.Dr. Duygu Derin Prof. Dr. Hasan Mutlu Prof. Dr. Fatma Paksoy Türkoz Prof. Dr .Binnur Şimşek Prof.Dr. Emre Merdan Fayda Doç.Dr.Hilmi Doğu Dr.Öğr. Üyesi.Hamit Cilveger Dr. Öğr. Üyesi.Himmet Bora Uslu Dr.Öğr. Üyesi Ferda Kaya Dr.Öğr. Üyesi Ekrem Aslan Dr.Öğr. Üyesi Ramazan Ersoy Prof Dr Yakup Krespi Prof Dr Nebil Yıldız Dr.Öğr. Üyesi Yelda Yıldız Prof. Dr. Hasan Turhan Prof. Dr. Müslüm Şahin Prof. Dr. Alp Burak Çatakoğlu Prof. Dr. Hüseyin Aksu Prof. Dr. Ömer Yiğiner Prof. Dr. Enis Oğuz Doç. Dr Tuğba Kemaloğlu Öz Prof. Dr. Servet Kayhan Doç. Dr. Adil Can Güngen Dr. Öğr. Üyesi Osman El Jundi | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç hastalıkları, Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları ve Nöroloji alanında koruyucu, önleyici hekimliği benimseyen ve uygulayabilen, sık karşılaşılan hastalıklara ve acil durumlara tanı koyabilen ve tedavisini düzenleyebilen hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | İç hastalıkları, Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları ve Nöroloji alanında Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedeflerini kapsayacak şekilde temel hastalıkların semptom ve bulguları, tanı ve tedavisi prensiplerini kapsar Hasta başı uygulamaları, Yoğun bakım viziti, Laboratuvarda veri değerlendirme, Reçete yazma, Seminer ve bölüm toplantılarına katılma, nöbet, Olgu tartışmalarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ayrıntılı öykü alır ve fizik muayene yapar. 2) Ayırıcı tanı yapar ve laboratuvar tetkiklerini yorumlar. 3) Hastanın tedavisini düzenler ve hangi hastayı sevk yapması gerektiğini bilir. 4) Acil hastadan öykü alır ve genel soruna yönelik fizik muayene yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
2) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
3) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
4) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
5) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
6) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
7) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
8) | Hasta Başı Eğitim Yoğun Bakım çalışması Poliklinik çalışması Acil hasta değerlendirmesi Laboratuvar Çalışması Nöbet uygulaması | Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource. |
Diğer Kaynaklar: | Dersin konuları ile ilgili güncel makaleler ve ders slaytları./Articles mentioned in the course related with topics and lecture slides. 1-Hasta Muayenesi ve Kliniğe Giriş, Gürbüz Gümüşdiş,2004 Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, 2000,İzmir 2-İç hastalıkları 1-2 Cilt Takım, İliçin-Bibereoğlu,Süleymanlar-Üna, Güneş Tıp Kitabevi, 2012,Ankara, 3- Cecil Essentials of Medicine.İç Hastalıkları :Ivor Benjamin, Çeviri Editörü Prof. Dr. Serhat ÜNAL, Güneş Tıp kitapevi 4- İç Hastalıklarında Semptomdan Tanıya, İstanbul tıp kitabevi, Scott D. C. Stern,Akademik kitaplar, 5-Harrison İç Hastalıkları Cep Kitabı, Uzm. Dr. Bulut Demirel , Doç. Dr. Aydın Çifci , Dr. Öğr. Üyesi Sema Avcı , Doç. Dr. Şadiye Visal Buturak, Nobel Tıp Kitapevi,2019 6-The Merck Manual of Diagnosis and Therapy (İngilizce) Ciltli Kapak – 6 Nisan 2018 7-Goldman-Cecil Medicine, 2-Volume Set (Cecil Textbook of Medicine) [Hardcover] Goldman MD, Lee and Schafer MD, Andrew I. (İngilizce) 8- İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. | 3 | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||||
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||||||
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. | 1 |
2) | İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. | 3 |
3) | Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. | 3 |
4) | Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. | 3 |
5) | Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. | 3 |
6) | Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. | 2 |
7) | Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. | 3 |
8) | Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. | 3 |
9) | Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. | 3 |
10) | Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | 3 |
11) | Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. | 3 |
12) | Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 2 |
13) | Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. | 2 |
14) | Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. | 2 |
15) | Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. | 2 |
16) | Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. | 2 |
17) | Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. | 3 |
18) | Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 8 | 240 |
Toplam İş Yükü | 240 |