Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM204 | ||||
Ders İsmi: | Girişimcilik ve Proje Kültürü | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerini geliştirmek, kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli süreç, araştırma ve bilgiyi vermek; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramına ve alt öğelerine hâkim olmalarını sağlayarak dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders girişimci tanımı ve özellikleri, girişimcilik süreci; girişimcinin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; yenilik tanımı; yenilik kaynakları; yenilikçilik ilkeleri; yenilik süreçleri; yenilik türleri; fikri mülkiyet; marka; patent; lisans; iş planı ve sunum teknikleri, iş planı tanımı; kullanım amaçları; faydaları; hazırlanmasında rehber ilkeler gibi kavramları kapsamaktadır. Ayrıca dersin sonunda tüm öğrenciler bir iş planı hazırlamak ve sunmak zorundadırlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar. 2) Yenilik ve yaratıcılık arasındaki farkları bilir. 3) Yaratıcılığı geliştirecek uygulamaları bilir. 4) İş planını ve öğelerini açıklar. 5) İş planı yazabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Girişimcilik ve Proje Kültürü | |
2) | Girişimci Zihniyet | |
3) | Fırsatları Tanıma ve Değerlendirme | |
4) | İş Modelleri ve Planlama | - |
5) | Pazar Araştırması ve Müşteri Geliştirme | - |
6) | Finansman ve Mali İşler | - |
7) | Hukuki ve Etik Konular | |
8) | Proje Yönetimi Temelleri | - |
9) | Proje Uygulama ve İzleme | - |
11) | Proje Kültürü Oluşturma | |
11) | Proje Kültürü Oluşturma | - |
12) | İletişim ve Sunum Becerileri | Etkili iletişim Fikirleri ve projeleri sunma Kamu konuşması ve hikaye anlatma |
13) | Konuk Konuşmacılar ve Vaka İncelemeleri | Girişimcileri ve proje yönetimi uzmanlarını davet etme Gerçek dünya vaka incelemelerinin analizi |
14) | Konuk Konuşmacılar ve Vaka İncelemeleri | Girişimcileri ve proje yönetimi uzmanlarını davet etme Gerçek dünya vaka incelemelerinin analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Kadri Mirze. İşletme, (2019). 6.Baskı, İstanbul: Literatür Yayıncılık. Yves Pigneur, Alexander Osterwalder , İş Modeli Üretimi Guy Kawasaki, Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | |||||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | |||||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |||||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |||||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | |||||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |||||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 1 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 1 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 1 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 2 |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 2 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | 2 |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 2 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 2 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Proje | 5 | 24 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 3 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 |