COM204 Entrepreneurship and Project Cultureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM204
Ders İsmi: Girişimcilik ve Proje Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI
Dersi Veren(ler): Gülsüm Savcı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin girişimcilik potansiyelini geliştirmek ve kendi işlerini kurmaları için gerekli süreç, araştırma ve bilgi birikimini kazandırmak; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramı ve alt unsurlarına hakim olmalarını ve dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimciliğin tanımı ve itici güçleri; girişimcilik süreci; girişimcilerin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; inovasyonun tanımı, inovasyonun kaynakları, inovasyonun ilkeleri ve süreci; fikri mülkiyet, marka, patent, lisans; iş planı ve sunum tekniklerini kapsamaktadır. Konuların sonunda öğrencilerin bir iş planı yazmaları ve bunu sunmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri açıklar
2) Inovasyon ve yaratıcılık arasındaki farkı bilir
3) Farklı iş modellerini bilir
4) Çeşitli girişimcilik türlerini tanımlar
5) İş planı yazar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar: fikir, mucit, buluş, girişimci, girişimcilik, yönetici, yenilik ve diğerleri Dersde verilecektir.
2) Yaratıcılık ve Fırsatlar blackboarddaki haftalık ders notları
3) Fizibilite ve türleri blackboarddaki haftalık ders notları
4) Endüstri ve Rekabet Analizi blackboarddaki haftalık ders notları
5) Brand and intellectual property blackboarddaki haftalık ders notları
6) İş Modelleri blackboarddaki haftalık ders notları
6) KOSGEB'in İş Planına Giriş: Bölüm 1 ve Bölüm2: Genel Bilgiler & Girişimcilerin ve İşletmenin Özellikleri blackboarddaki haftalık ders notları
7) İş Planı Bölüm 3: Pazarlama Planı blackboarddaki haftalık ders notları
8) ara sınav haftası
9) İş Planı Bölüm 4 & Bölüm 5: Üretim Planı & Yönetim Planı blackboarddaki haftalık ders notları
10) İş Planı Bölüm 6: Finans Planı blackboarddaki haftalık ders notları
11) Okuma Haftası: Grup iş planlarının değerlendirilmesi
11) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
12) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
13) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
14) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Diğer Kaynaklar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 4 16
Ara Sınavlar 2 15
Final 4 4
Toplam İş Yükü 119