NMC102 Introduction to Art and Cultureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC102
Ders İsmi: Sanat ve Kültüre Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. RANA ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Rana Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilere sanat ve kültür dünyasının işleyiş biçimine dair temel bir anlayış kazandırmayı hedefler. Görsel malzemeler ve eleştirel metinler aracılığıyla sanatı modern bir kategori olarak tanıtarak diğer kültürel üretimler bağlamında sanatın çağdaş toplumdaki rolünü vurgulamayı hedefler. Aynı zamanda devam etmekte olan dijital dönüşüm süreçleri içinde sanatsal ve kültürel üretimleri izlemek, anlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi dağarcığını ve becerileri öğrencilere kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, sanatsal ve kültürel üretimlerin anlaşılması için temel bağlam, kavram ve kurumsal yapıları tanıtır. Sanatsal ve kültürel ürünler nasıl üretilir, anlamlandırılır ve izleyicilere sunulur? Sanat ve kültür arasındaki ilişki nedir ve sanatı diğer kültürel üretimlerden ayrı bir kategori olarak nasıl düşünebiliriz? Ders kapsamında 20. ve 21. yüzyılda değişen teknolojiler sonucu ortaya çıkan yeni görsel üretim araçları aracılığıyla sanatsal ve kültürel üretim ve tüketim süreçlerinin geçirdiği dönüşümler ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler sanat ve kültüre dair temel kavram ve fikirleri anlarlar.
2) Sanatsal ve kültürel üretimlerin ardındaki kurumsal yapıları kavrarlar.
3) Yaratıcı üretimler ve kültürel kurumları sosyal, tarihsel ve kültürel bağlam içinde değerlendirip yorumlama becerisine sahip olurlar.
4) Teknolojik değişimlerin sanatsal ve kültürel üretimlerin yapım, izlenme ve dağıtım biçimlerini ne şekilde dönüştürdüğüne dair farkındalık kazanırlar.
5) Sanat ve kültürel üretimlerle ilgili konulara dair sunum ve araştırma ödevleri sayesinde araştırma yapma, eleştirel düşünme, konuşma ve yazma becerileri edinirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma: İzlence ve ders içeriğinim anlatılması Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
2) Sanatın Değişken Anlamı Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
3) Sanatçı, Sanat Yapıtı ve Sanat İzleyicileri Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
4) Mecra Nedir? Sanatsal Üretim Aracı Olan Yaratıcı Mecralar Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
5) Form-İçerik-Anlam Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
6) Müzelerin İcadı: Sanat ve Kültürün Teşhiri Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
7) Görsel Sanatlarda Temsil: Perspektiften Mekanik Göze Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
8) Modern Dönemde Sanat ve Kültür Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
9) Müze/Sergi Gezisi Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
10) Mekanik ve Dijital Çoğaltım Çağında Sanat Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
11) Modernlikten Postmoderniteye Geçiş Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
12) Dijital Çağda Sanat ve Kültür Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
13) Dijital Çağda Müze, Galeri ve Teşhir Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
14) Tekrar/Tartışma Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
15) Final Sınavı Dönemi Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
16) Final Sınavı Dönemi Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bu ders için tek bir kitap kullanılmamaktadır. Ancak okuma ve izleme ödevleri bu ders için kritik önem taşır ve dersteki tartışmaların temelini teşkil eder. Okuma ve çevrimiçi film ödevleri ders öncesinde PDF ya da internet bağlantısı olarak öğrencilere verilmektedir. Aşağıda belirtilen kitaplar verilen okuma ödevleri için kaynak kitap olarak kullanılabilir.

There is no single textbook for this course. However, reading and watching assignments are critical for the course and they form the basis for class discussion. Reading materials and online films from various sources are provided in advance of the class either as PDF files or as online links and distributed to the class through Blackboard system or other appropriate method if necessary.
Diğer Kaynaklar: Shiner, L. (2001) The Invention of Art: A Cultural History, University of Chicago Press.
DeWitte, Debra J., Larmann, Ralph M., and Shields, M. Kathryn
(2018) Gateway to Arts, New York: Thames and Hudsons.
Sayre, Henry M. (2016) A World of Art, New York: Pearson Education.
Mary Anne (1995) Believing Is Seeing: Creating the Culture of Art, Penguin Books.
Berger, John (1972) Ways of Seeing, Penguin Books.
Various texts and films on Khan Academy and elsewhere.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 2
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 2
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 2
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 2
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 2
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 2
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 2
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 21
Proje 3 9
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 120