Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma: İzlence ve ders içeriğinim anlatılması |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
2) |
Sanatın Değişken Anlamı |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
3) |
Sanatçı, Sanat Yapıtı ve Sanat İzleyicileri |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
|
4) |
Mecra Nedir?
Sanatsal Üretim Aracı Olan Yaratıcı Mecralar
|
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
5) |
Form-İçerik-Anlam |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
6) |
Müzelerin İcadı: Sanat ve Kültürün Teşhiri |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
7) |
Görsel Sanatlarda Temsil: Perspektiften Mekanik Göze |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
8) |
Modern Dönemde Sanat ve Kültür |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
9) |
Müze/Sergi Gezisi |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
10) |
Mekanik ve Dijital Çoğaltım Çağında Sanat |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
11) |
Modernlikten Postmoderniteye Geçiş |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
12) |
Dijital Çağda Sanat ve Kültür |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
13) |
Dijital Çağda Müze, Galeri ve Teşhir |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
14) |
Tekrar/Tartışma |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri. |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
|
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Her hafta, haftanın konusuyla ilgili okuma parçaları ve video izleme ödevleri.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bu ders için tek bir kitap kullanılmamaktadır. Ancak okuma ve izleme ödevleri bu ders için kritik önem taşır ve dersteki tartışmaların temelini teşkil eder. Okuma ve çevrimiçi film ödevleri ders öncesinde PDF ya da internet bağlantısı olarak öğrencilere verilmektedir. Aşağıda belirtilen kitaplar verilen okuma ödevleri için kaynak kitap olarak kullanılabilir.
There is no single textbook for this course. However, reading and watching assignments are critical for the course and they form the basis for class discussion. Reading materials and online films from various sources are provided in advance of the class either as PDF files or as online links and distributed to the class through Blackboard system or other appropriate method if necessary. |
Diğer Kaynaklar: |
Shiner, L. (2001) The Invention of Art: A Cultural History, University of Chicago Press.
DeWitte, Debra J., Larmann, Ralph M., and Shields, M. Kathryn
(2018) Gateway to Arts, New York: Thames and Hudsons.
Sayre, Henry M. (2016) A World of Art, New York: Pearson Education.
Mary Anne (1995) Believing Is Seeing: Creating the Culture of Art, Penguin Books.
Berger, John (1972) Ways of Seeing, Penguin Books.
Various texts and films on Khan Academy and elsewhere.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. |
2 |
2) |
Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. |
2 |
3) |
Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. |
2 |
4) |
Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. |
2 |
5) |
Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. |
2 |
6) |
Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. |
2 |
7) |
Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. |
2 |
8) |
Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. |
2 |
9) |
Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. |
2 |
10) |
Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. |
2 |
11) |
Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. |
2 |
12) |
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. |
2 |
13) |
Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek |
2 |
14) |
Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. |
2 |
15) |
Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
2 |