Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT106 | ||||
Ders İsmi: | Görsel İletişim Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Ders, öğrencileri görsel iletişim tarihiyle tanıştırmaktadır. Görsel iletişim ürünlerinin başlangıçtan günümüze incelenmesiyle öğrencilerin tasarım formasyonuna dair farkındalık geliştirmesi amaçlanmaktadır. Görsel kültür ve tasarım tarihini kavramak ve bu birikimle uygulama odaklı süreçlere hazırlık sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Görsel iletişimin ve tasarımın eş zamanlı tarihi ile günümüz tasarım anlayışına varılan süreçteki devrimler, akımlar, dönemler ve aşamalar aktarılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım biçemlerini tanıyarak görsel iletişimin kronolojisi hakkında bir anlayış geliştirebileceklerdir, 2) Tarihi gelişmelerin görsel kültürü nasıl şekillendirdiğini ifade edebileceklerdir, 3) Görsel iletişimde değişen ifade biçimlerini ve dönüşen tasarım kaygılarını anlayabileceklerdir 4) Görsel iletişim tarihiyle ilgili farklı akım ve dönemleri ayırt edebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görsel iletişim tarihine giriş; tarih öncesinde görsel iletişim | n/a |
2) | Chirografik kültür; Antik ve Orta Çağda görsel iletişim | n/a |
3) | Tipografik Kültür, Gutenberg devrimi ve matbaanın keşfi | n/a |
4) | Endüstri Devrimi ve Arts & Crafts hareketi | n/a |
5) | Modern Sanat Akımları: Art Nouveau, Secession, Jugendstil | n/a |
6) | Devrimler ve Avangartlar: Füturizm, Dada | n/a |
7) | Devrimler ve Avangartlar: Konstrüktivizm ve De Stijl | n/a |
8) | Ara Sınav | n/a |
9) | Bauhaus ve Yeni Tipografi | n/a |
10) | Bauhaus ve Yeni Tipografi | n/a |
11) | Uluslararası biçem | n/a |
12) | Postmodern Tasarım; dijital devrim | n/a |
13) | Yeni Medya ve Siberkültür | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | • Alain Weill, Grafik Tasarım (Çev. Orçun Türkay), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | • Massimo Baldini, İletişim Tarihi (Çev. Gül Batuş), Avcıol Yayn. İstanbul, 2020. • Veronique Vienne , Steven Heller, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (Çev. Bengisu Bayrak), Literatür Yayınları, İstanbul, 2016. • Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayn. (Ed. Tevfik Fikret Uçar), Eskişehir, 2011. • Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi, Ankara, 2015. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 3 | 2 | 1 | 1 | |||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 | 1 | 2 | 3 | |||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 2 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 3 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 3 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 1 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 42 | 2 | 44 | |||
Final | 1 | 42 | 2 | 44 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |