ICM033 Mimari Tasarımda Üretken Sistemlerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı(Yandal) Alan DışıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM033
Ders İsmi: Mimari Tasarımda Üretken Sistemler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Sura Kılıç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı üretken biçimlendirme yaklaşımlarının tasarım sürecine sunduğu farklılıklar ve tasarım sürecinin değişebilirliğine etkisi analiz edilmesidir.
Dersin İçeriği: Mimarlık; toplumsal, ekonomik, teknolojik boyutlarının ötesinde temelde, mekân tasarlama ve nesneleri biçimlendirme eylemi gerçekleştirir. Mimarların biçimlendirme sürecine nasıl başladığı veya hangi yöntemleri kullandığı büyük bir araştırma konusudur. Ders kapsamında mimari biçimlendirme için geliştirilen üretken biçimlendirme yaklaşımları ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mekân tasarlama ve nesneleri biçimlendirme eylemi hakkında kuramsal bilgilere sahip olmak
2) Mimari üretken sistemler hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Dersin İçeriği, Amaç ve Kapsam, Dersin Yürütülüş Biçimi
2) Hesaplamalı Tasarım, Mimari Tasarımda Üretken Yaklaşımlar, Algoritmik/Parametrik Tasarım
3) Algoritmik/Parametrik Mimarlık
4) Mimari Tasarımda Biçim Gramerleri
5) Mimari Tasarımda Biçim Gramerleri
6) Mimari Tasarımda Fraktaller/Örüntüler
7) Genetik Mimarlık/ Evrimsel Tasarım, Biyomimesis
8) Ara Sınav
9) Performansa Dayalı Tasarım, Etkileşime Dayalı Tasarım, Tensegrity Sistemler, L Sistemler, Hücresel Özdevinim.
10) Parametrik Bir Üretken Sistem Modelinin Geliştirilmesi
11) Parametrik Bir Üretken Sistem Modelinin Geliştirilmesi
12) Parametrik Bir Üretken Sistem Modelinin Geliştirilmesi
13) Parametrik Bir Üretken Sistem Modelinin Geliştirilmesi
14) Final Projesini tamamlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bovill, C., (1996), Fractal Geometry in Architecture and Design, Birkhauser, Boston.
2. Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990), Knowledge-Based Design Systems, U.S.A: Addison-Wesley.
3. Mitchell, W.J., (1990), The Logic of Architecture, Design, Computation and Cognition, Massachusetts: The MIT Press.
4. Terzidis, K., (2006), Algorithmic Architecture, MA: Architectural Press/Elsevier.
5. Stiny, G., (2008), Shape: Talking about Seeing and Doing, Massachusetts: The MIT Press.
6. Terzidis, K. (2014). Permutation design: buildings, texts, and contexts. Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1. Bovill, C., (1996), Fractal Geometry in Architecture and Design, Birkhauser, Boston.
2. Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990), Knowledge-Based Design Systems, U.S.A: Addison-Wesley.
3. Mitchell, W.J., (1990), The Logic of Architecture, Design, Computation and Cognition, Massachusetts: The MIT Press.
4. Terzidis, K., (2006), Algorithmic Architecture, MA: Architectural Press/Elsevier.
5. Stiny, G., (2008), Shape: Talking about Seeing and Doing, Massachusetts: The MIT Press.
6. Terzidis, K. (2014). Permutation design: buildings, texts, and contexts. Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Toplam İş Yükü 42