ICM117 İç Mimarlığa Giriş 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı(Yandal) Alan DışıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM117
Ders İsmi: İç Mimarlığa Giriş 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BANU ÖZKAZANÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Banu Özkazanç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mimarlık öğrencilerini, eğitimlerinin ilk adımında kuramsal bir tartışma zemini ile karşılaştırmak; bu yolla, ağırlıkla beceriye dayalı olarak yürütülen tasarım eğitiminin düşünsel ve eleştirel birikimi hakkında farkındalığı sağlamak.
Dersin İçeriği: İç mimarlık öğrencilerinin mimarlık ve tasarım kuramına adım attıkları bir derstir. Bu derste kavramların anlamı, tarihi üzerine yürütülecek tartışmalara ek olarak, iç mimarlık disiplinine dair temel konulara bir giriş yapılacaktır. Dönem boyunca algı, temsil, mekan ve beden kavramları mimarlık, tasarım ve sanat ürün ve eylemleri aracılığı ile aktif olarak irdelenecek ve tartışmaya açılacaktır. Ders sürecinde modern mimarlığın temel kavramları ile ilgili okuma, anlama, yorumlama ve fikir üretme pratiği ve bu fikirleri yazılı olarak ifade edebilme becerisinin de kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İç mimarlık ve tasarım kavramlarının başlangıç düzeyinde kavranması.
2) Mimarlık, iç mimarlık, tasarım ve sanat ara kesitlerine dair fikir ve bilgi sahibi olmak.
3) Mekan algısı, beden ve mekan ilişkisi, ölçek ve soyutlamaya dair tartışmalar hakkında başlangıç düzeyinde fikir sahibi olmak.
4) Kavramların (modernite, modernite, premodernite, ütopya vb.) günlük dilden ayrıştırılarak kuramsal bir zeminde kavranması.
5) Mimarlık üzerine proje odaklı olmayan bir düşünme ve tartışma pratiğinin farkındalığı.
6) Metin okuma, anlama, yorumlama becerisinin oluşturulması.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İÇ MİMARLIK NEDİR, NE DEĞİLDİR? Dersin tanıtımı, işleyiş ve değerlendirme ile ilgili bilgilendirme. İç Mimarlık ve Mekan Tasarımı’nın nasıl bir pratik olduğuna dair başlangıç düzeyinde bir bilgilendirme. Yanlış bilinen kavramlar üzerine tartışma. -
2) GÖRMEK / ALGI: "Mimarlık pratiği salt göze dair retinal bir mimarlık" haline gelmiştir: modernite karşıtı bir pozisyonun eleştirel okuması ve tartışma. OKUMA: “Tenin Gözleri” - 1996 - Juhani Pallasmaa ÖDEV: Karanlıkta Diyalog Sergisi Ziyareti.
3) BAKMAK / GÖRMEK / ALGI: Mekan algısında duyuların önemi, örnekler üzerinden tartışma. -
4) BEDEN: maddi, düzenlenen ve sosyal bir nesne olarak beden / tarihsel beden ( giyinmek, çıplaklık, bedenin dünyevileşmesi, ölçülmesi, incelenmesi, norm beden) -
5) BEDEN / MEKAN: Oskar Schlemmer ve Siegfried Ebeling üzerinden Bauhaus okulunda beden-mekan çalışmaları / hareketin kaydı (kronofotografi / uzun pozlama) / güncel sanat ve tasarımda beden-mekan çalışmaları / beden manipülasyonu -
6) MEKAN / BEDEN: enstalasyon örneklerinde beden ile kurulan, oluşan, dönüşen, yıkılan mekan örnekleri -
7) TEKRAR / TARTIŞMA / SORU & CEVAP -
8) ARA SINAV -
9) TEMSİL I: Bir düşünme, üretme ve iletişim aracı olarak Mimari Temsil: Anlamı, Tarihçesi, Temsil Biçimleri ÖDEV: "TEMSİL" konusu ile ilgili öğrencilere iletilen slaytlar derse gelmeden bir kere incelenecektir.
10) TEMSIL II: Ölçek, Soyutlama, Kağıt Mimarlığı OKUMA: “Negatif Bir Deneyim Alanı Olarak Unbuilt” - 2021 - Bahar Avanoğlu
11) MODERNİTE: Premodern - Modern Ayrımı, Modernitenin Etkileri OKUMA: "Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor" - 1982 - Marshall Berman
12) ÜTOPYA: Ütopyayı Tartışmak OKUMA: "UTOPIA" - 1516 - Thomas More
13) MİMARLIK & ÜTOPYA: Program ve Manifestolar OKUMA: "20. yy Mimarisinde Program ve Manifestolar" - 1975 - Ulrich Conrads; "Mimarlıkta Karmaşıklık ve Çelişki" - 1977 - Robert Venturi
14) TEKRAR / TARTIŞMA / SORU & CEVAP -
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Pallasmaa, J. (2011). Tenin Gözleri. İstanbul, YEM Yayın.
2- Merleau-Ponty, M. (1996) Göz ve Tin. İstanbul, Metis Yayınları.
3- Berger J. (1986) Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları.
4- A Blind Perspective (2008) / Yön: Matthew Marsh [KISA FİLM]
5- An Extraordinary Place (2015) / Yön: Valentina D'Annunzio [KISA FİLM]
6- Perfect Sense (2011) / Yön: David Mackenzie [UZUN METRAJLI FİLM]
Diğer Kaynaklar: 1-Havenhand, L. K., 2004. A View from the Margin: Interior Design, Design Issues , Autumn, 2004, Vol. 20, No. 4, pp. 32-42.
2-White, Allison C., 2009. What’s in a Name? Interior Design and/or Interior Architecture: The Discussion Continues, Journal of Interior Design, 35 (1)
3-Waxman, L. K., & Clemons, S. (2007). Student Perceptions: Debunking Television’s Portrayal of Interior Design, Journal of Interior Design, 32(2), v–xi.
4-https://www.timesofisrael.com/accusations-fly-amid-big-brother-medications-scandal/
5-Pallasmaa, J. (2011). Tenin Gözleri. İstanbul, YEM Yayın.
Sontag, S. (1973). On Photography. New York, RosettaBooks LLC.
6-Merleau-Ponty, M. (1996) Göz ve Tin. İstanbul, Metis Yayınları.
7-Berger J. (1986) Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları.
8-Şahin, S. (2015). Mimari Tasarım Stüdyosunda Mimari Temsilde “Kişiselleşme”. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, (Danışman: Prof. Dr. Ayşe Şentürer)
9-https://www.archisoup.com/studio-guide/architectural-diagrams
10-https://archinect.com/news/article/54767042/drawing-architecture-conversation-with-perry-kulper
11-http://www.larissafassler.com/schlosszoom_3.html
12-Ed. Gray M., Limon H., Ewer D. & Shilland H. (2011). The Art of Mapping. London, ArtQuarters Press.
13-Wigglesworth S. & Till J. (1998). The Everyday and Architecture. In: Wigglesworth, Sarah and Till, Jeremy, (eds.) The everyday and architecture. London, U.K. : Architectural Design. pp. 6-9.
14-Davids R. (1999). Serial Vision: Storyboards in the Design Studio. 87th ACSA Annual Meeting Proceedings. p. 239-245.
15-Wahid A. R. & Atmodiwirjo P. (2018). Storyboard as a Representation of Urban Architectural Settings. SHS Web of Conferences 41.
16-Panofsky E. (2013/1927). Perspektif, Simgesel bir Biçim. Metis Yayınları, İstanbul.
17-Şentürk L. ( 2012). Bedenin Tarihi İçin bir Giriş. Mesele Dergisi. Aralık, 72, s.32-35.
18-Daniel R. (2021). Introduction (in Thinking the Body-Inside). Journal of Interior Design, 46 (1), p.3-9.
19-Corbin A., Courtine J.J., Vigarello G. (2021). Bedenin Tarihi I. çev. Özen S., Alfa Yayınları, İstanbul.
20-Ceylan E. (2019). Bau(dy)haus: Bauhaus’un İdealleri Bağlamında Beden ve Mekan İlişkisi. Mimarist, sayı: 2, s. 31-41.
21-https://socks-studio.com/2017/07/19/when-body-draws-the-abstract-space-slat-dance-by-oskar-schlemmer/
22-Body and Space Research Lab, The Swedish School of Textiles. https://www.bodyandspace.com/
23-http://www.numen.eu/installations/tape/des-moines/
24-https://www.tate.org.uk/art/art-terms/i/installation-art
25-http://portico.space/journal//drawing-for-architects-basics-scale
26.https://web.archive.org/web/20150405133558/http://loop1.aiga.org/content.cfm?ContentID=30
27-Saev D. (2017). Demystifying Abstraction: In the Context of Architectural Education.
28-Ghom P. V. (2017). Use of Abstraction in Architectural Design Process (in First Year Design Studio). International Journal of Engineering Research and Technology, Volume 10, Number 1, p: 118-122.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 0 18 18
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 5 2 7
Final 1 5 2 7
Toplam İş Yükü 73