CHEM401 Instrumental Analysis 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM401
Ders İsmi: Enstrümental Analiz 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Dr. Melike Atakol
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Analiz örneklerinde bulunan çok küçük madde miktarlarının analizi için uygun analiz yönteminin seçilmesi , analizin yapılışı ve sonuçların yorumlanması konusunda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
Dersin İçeriği: Kromatografik Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri, Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri,Elektroanalitik Yöntemlerin Sınıflandırılması veTemel İlkeleri,Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalitatif ve kantitatif analiz temellerini öğreneceklerdir.
2) Kromatografik ve Termal Analiz metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir
3) Elektroanalitik analiz metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir.
4) Kütle Spektrometri metodlarının temel prensiplerini öğrenecektir.
5) Modern analiz teknikleri ve kullanılan cihazlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ayırma Yöntemleri; Kromatografik Ayırmalara Giriş
2) Ayırma Yöntemleri; Sıvı Kromatografi
3) Ayırma Yöntemleri; Sıvı Kromatografi
4) Ayırma Yöntemleri; Gaz Kromatografi
5) Ayırma Yöntemleri; Gaz Kromatografi
6) Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri
7) Kütle Spektroskopisi Temel İlkeleri
8) Ara sınav
9) Elektronalitik Yöntemlerin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri
10) Elektronalitik Yöntemlerin Temel İlkeleri
11) Elektronalitik Yöntemlerin Temel İlkeleri
12) Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri
13) Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri
14) Termal Analiz Yöntemlerinin Sınıflandırılması ve Temel İlkeleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Enstürmantal analiz temel ilkeleri Douglas A. Skoog - F. James Holler - Timothy A. Nieman
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2 2 2 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2 2 2 2
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. 3 3 3 3 3
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. 2 2 2 2 2
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2 2 2 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. 2
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. 2
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. 2
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. 2
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. 2
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 13 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 0 2 26
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 144