DENT305 Introduction to Pediatric Dentistryİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT305
Ders İsmi: Pediatrik Diş Hekimliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NESLİHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üye. Neslihan Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk diş hekimliğinin tanımı ve amacının açıklanması, süt dişlerinin öneminin vurgulanması, çocuk hastalarda davranış yönlendirme tekniklerinin kavranması, süt dişi anatomisi, gelişimi ve kapanış özelliklerinin aktarılması, süt dişlerinde çürük oluşumu ve önlenmesi ile ilgili bilgi aktarmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi, çocuk hasta ile iletişim ,süt dişi gelişimi ve histolojik özellikleri , süt ve genç daimi diş anomalileri , süt ve daimi dişlerin sürmesi, süt ve daimi diş okluzyonunun gelişimi , süt ve daimi dişlerde çürük gelişiminin özellikleri, diş çürüğünün nedenleri, beslenme ve çürük ilişkisi ,çocuklarda görülen periodontal hastalıklar, çürük teşhis yöntemleri, bebek, çocuk ve adölesanda çürük risk tayini, çocuklarda diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemleri- bireysel profilakside plak kontrolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk diş hekimliğinin amacını, tanımını ve süt dişlerinin önemini açıklar.
2) Bebek, çocuk, adölesan ve aile ile iletişim yöntemlerini sınıflandırır.
3) Süt dişlerinin anatomisi, histolojisi, gelişim aşamalarını ve oklüzyon gelişimini ile ilgili bilgilere tanımlar.
4) Çocuklarda diş çürüğünün nedenleri, beslenme ile ilişkisi, çürük teşhis yöntemleri ve dişeti hastalıkları ile ilgili bilgileri sıralar.
5) Toplumun, ailelerin ve bireylerin ağız ve diş sağlığını koruma ve hastalıkları önleme ilkelerini uygulamayı bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pedodontinin amacı, tanımı ve süt dişlerinin önemi
2) Davranış yönlendirme teknikleri (Hasta ve veli tipini belirleme) Çocuklarda fiziksel-mental gelişim evreleri
3) Süt dişi anatomisi (kron-kök) Süt dişi gelişimi ve histolojik özellikleri 
4) Süt ve daimi diş anomalileri 
5) Süt dişlerinin sürmesi Süt dişi oklüzyonunun gelişimi (sürme teorileri ve anomalileri)
6) Sürekli Diş Sürmesi ve Süt Dişlerinde Rezorpsiyon
7) Süt ve daimi dişlerde çürük gelişiminin özellikleri
8) Ara Sınav
9) Diş çürüğünün nedenleri
10) Beslenme ve çürük ilişkisi 
11) Çocuklarda görülen periodontal hastalıklar 
12) Çürük teşhis yöntemleri
13) Bebek, çocuk ve adölesanda çürük risk tayini
14) Çocuklarda diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemleri- Bireysel Profilakside Plak Kontrolü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McDonald R.E., and Avery D.R., Dentistry for the Child and Adolescent, Mosby, 2011
Casamassimo P, Fields H, McTigue D, and Nowak A, Pediatric Dentistry,5th Edition, Saunders, 2012
Koch G, Poulsen S, Espelid I, Haubek D, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 3rd Edition, Wiley, 2016
Diğer Kaynaklar: McDonald R.E., and Avery D.R., Dentistry for the Child and Adolescent, Mosby, 2011
Casamassimo P, Fields H, McTigue D, and Nowak A, Pediatric Dentistry,5th Edition, Saunders, 2012
Koch G, Poulsen S, Espelid I, Haubek D, Pediatric Dentistry: A Clinical Approach, 3rd Edition, Wiley, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar.
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir.
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır.
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir.
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür.
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir.
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 26 0 1 26
Ara Sınavlar 1 0 4 4
Final 1 0 8 8
Toplam İş Yükü 38