Gıda Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI176 | ||||
Ders İsmi: | Uygarlık Tarihi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYKUT KAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. AYKUT KAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | “Uygarlık Nedir?” sorusunun cevaplanmaya çalışılması. |
Dersin İçeriği: | Uygarlık kavramının tanımı üzerinde durulacak. Tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilerek uygarlık kavramı anlaşılmaya ve açıklanmaya çalışılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygarlık kavramı hakkında bilgili olmak 2) Günümüz uygarlığı ve özellikleri hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygarlık Kavramının Analizi | |
2) | Uygarlık, Medeniyet, Kültür Kavramları Arasındaki İlişkiler | |
3) | Farklı Uygarlıklar | |
4) | Sümer, Mezopotamya, Mısır Uygarlıkları | |
5) | Ortadoğu, Hitit, Çin Uygarlıkları | |
6) | Uygarlığın Geçirgenliği | |
7) | Antik Yunan Uygarlığı (Doğuşu) | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Antik Yunan Uygarlığı (Gelişimi) | |
10) | Hristiyan Orta Çağ Uygarlığı | |
11) | İslam Orta Çağ Uygarlığı | |
12) | Yeni Çağ Dönemi Uygarlığı | |
13) | Aydınlanma Dönemi Uygarlık Anlayışı | |
14) | 20. ve 21. Asırlar Uygarlığı | |
15) | final haftası | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | ||||||||||||||
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | ||||||||||||||
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | ||||||||||||||
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | ||||||||||||||
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | ||||||||||||||
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | ||||||||||||||
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır. | |
2) | Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. | |
3) | Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir. | |
4) | Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir. | |
5) | Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir. | |
6) | Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur. | |
7) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
8) | Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır. | |
9) | Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır. | |
10) | Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır. | |
11) | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | |
12) | Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | |
13) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 1 | 25 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |