ENS112 Occupational Health and Safety 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENS112
Ders İsmi: İş Sağlığı ve Güvenliği 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FUNDA ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çalışanların iş güvenliklerini sağlamak ve sağlıklarını korumak için gerekli bilgilerin verilmesi.
Dersin İçeriği: İş Sağlığı Ve güvenliği kurallarının ve ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin öneminin öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Standart güvenlik, sağlık ve güvenlik hukukunu bilir İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kurallara ve güncel yönetmeliğe hakim olunmasının sağlanması
2) İş sağlığı
3) Güvenlik yönetmelikleri
4) Güvenlik yönetmeliklerinin uygulanması
5) İş yerinde alıncabilecek güvenlik önlemleri

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) GÜVENLİK VE SAĞLIK PROGRAMLARI
3) SAĞLIK VE GÜVENLİK İÇİN DÜZENLEME
4) İnsan ve taşıt hareketleri -Tehlike ve kontrolü
5) MANUEL VE MEKANİK TAŞIMA TEHLİKE VE KONTROLÜ
6) Konveyörler ve asansörler tehlike
7) Ara sınav
8) İŞÇİ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURALLARI
9) İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları Hakkında Yönetmelik
10) İŞYERLERİNDE KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMANLARI KULLANIMI HAKKINDA YÖNETMELİK
11) Tamir ve bakım için güvenlik önlemleri
12) Makine Kaldırma için alınacak güvenlik önlemleri
13) İŞ EKİPMAN KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: The Orange Book, Management of Risk Priciples and Concepts, October 2004, HM Treasury, United Kingdom (UK).
ANSI, ANSI/ISA S84.01 and Draft IEC 61508 (1998). Safety Integrity Level - How This Standard Will Affect Your Business.
Camerun, I., Raman, R. (2005). Process Systems Risk Management, Elsevier.
Moosa, Imad A. (2007). Operational Risk: A Survey. Financial Markets, Institutions & Instruments, Vol. 16, No. 4, pp. 167-200

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir.
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır.
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir.
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır.
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir.
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 54