UNI160 Spor Terminolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Gıda TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gıda Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI160
Ders İsmi: Spor Terminolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile beraber öğrenci spora özgü kavramlara spor terimlerine hakim olur. Spor branşları hakkında genel bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği: Spora Özgü Kavramların Tanımı, Branşlara Hakimiyet

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Spor branşlarını tanımlama
2) Spor branş temel kavramlarını anlama
3) Spor diline hakimiyet.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Spor hakkında konuşma, Branşları tanıma Ders sunumlarını okumak.
2) Top Sporları , (Futbol, basketbol ,Rugby) Ders sunumlarını okumak.
3) Top Sporları ( Hentbol, voleybol, Kriket) Ders sunumlarını okumak.
4) Top Sporları ( Korfbol, Futsal, Amerikan Futbolu) Ders sunumlarını okumak.
5) Yelken, Sörf, Kitesurf, Yüzme, Su topu Ders sunumlarını okumak.
6) Sualtı rugbysi, Sualtı hokeyi, Su altı serbest dalış, monopalet Ders sunumlarını okumak.
7) Ödev değerlendirme Ders sunumlarını okumak.
8) Triatlon, bisiklet, maraton ,oryantiring jimnastik , eskrim,modern pentatlon Ders sunumlarını okumak.
9) Tenis, Badminton, Okçuluk, bocce, bowling, masa tenisi, atıcılık Ders sunumlarını okumak.
10) Karate, Tekvando, Boks, Güreş ,judo Ders sunumlarını okumak.
11) Vücut geliştirme, biniclik Ders sunumlarını okumak.
12) Kürek, Kano, atletizm Ders sunumlarını okumak.
13) Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling Ders sunumlarını okumak.
14) Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling Ders sunumlarını okumak.
15) Final Ders sunumlarını okumak.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları
Diğer Kaynaklar: Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gıda bileşenleri ve katkı maddeleri ile bilgi sahibi olup bu bilgileri üretimde kullanır.
2) Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir. Gıda mevzuatı ve meslek etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3) Gıda laboratuvarlarında öğrendiği bilgileri üretim ve kalite kontrol noktalarında değerlendirir.
4) Gıda üretim aşamalarında risk faktörü olabilecek noktaları tespit edebilir.
5) Gıda sektöründe hijyen, sanitasyon koşullarını sağlayabilir.
6) Gıda sektöründe iş güvenliği ile ilgili bilgi sahibi olur.
7) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
8) Gıda laboratuvarlarında gıda güvenliği ve kalite kontrolü için gerekli cihazları kullanır.
9) Gıdaların fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak sonuçlarını yorumlayabilme kabiliyeti kazanır.
10) Gıda teknolojisi alanındaki güncel teknikleri kullanır.
11) Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
12) Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
13) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 10 0 0
Uygulama 10 0 0
Ödevler 10 0 0
Ara Sınavlar 10 0 0
Final 10 0 0
Toplam İş Yükü 0