Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI108 | ||||
Ders İsmi: | Tüketici Davranışları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr.Üy. Nezahat Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tüketici, tüketim kültürü, tüketici davranışları ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarının öğrenilmesi, öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve gerçekleştirilecek projelerle sunulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tüketici Davranışları dersi bağlamında, tüketim olgusu, tüketim toplumu kavramı, tüketim toplumunda tüketici, tüketici davranışlarının sosyo-psikolojik ve ekonomik dinamikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma karar süreci, algı-ikna-tutum kavramlarının tüketici davranışlarıyla ilişkisi ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim kültürü ve tüketici davranışları sürecine dair temel bilgiler edinir. 2) Öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve rapor edilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 3) Tüketim kavramı, tüketim kültürü ve tüketici davranışları kavramlarına dair kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur. 4) Tüketici davranışları kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici Davranışlarına Giriş | |
2) | Tüketici Davranışlarında Temel Yaklaşımlar | |
3) | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | |
4) | Tüketici Davranış ve Kararlarını Etkileyen Faktörler | |
5) | Pazarlama ve Pazarlamanın Evreleri | |
6) | Pazarlama ve Tüketici Davranışları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Tüketim İdeolojisi | |
9) | Tüketim Kültürü | |
10) | Tüketici Davranış Modelleri | |
11) | Algı, Tutum ve İkna | |
12) | Dijital Dünyada Tüketici Trendleri | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları II |
Ders Notları / Kitaplar: | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015. Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 24 | 3 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |