Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Stratejik Liderlik |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
|
1) |
Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi
Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine
|
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013
|
2) |
Farklı Bakış Açılarından Liderlik ve Liderlik Üzerine
Kötü liderler, Sağlığı Bozuk Liderler
|
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
3) |
Liderlik Kuramları ve Liderlik Öyküleri |
Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi,2014 |
4) |
Liderlik, Değişim ve Yenilik
|
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
5) |
Liderlik ve Motivasyon İlişkisi |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
6) |
Stratejik Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
7) |
Ekip Çalışması ve Liderlik |
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi,2002
|
8) |
Cem Kozlu-Liderin Takım Çantası
|
Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi,2013 |
9) |
Atatürk ve Liderlik |
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
10) |
Matsusitha Liderliği |
Matsusitha Liderliği |
11) |
Kişilik ve Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
12) |
Güncel Liderlik Yaklaşımları |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
13) |
Örgüt Kültürü ve Liderlik |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın,2013 |
14) |
Karar Verme,Risk Alma ve Liderlik |
Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi,2013 |
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Liderlik Çalışmaları, Editör: M. Leyla Yıldız, Beta Basım Yayın, 2013 |
Diğer Kaynaklar: |
-Liderlik Yasaları, Maxwell, J.C., Beyaz Yayınları, 2013
-Liderlik Güncel Konular ve Yaklaşımlar, İ Bakan, İ.F. Doğan, Gazi Kitapevi, 2013
-Ekip Çalışması ve Liderlik, A. Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002
-Liderlik Kuramlar ve Yeni Bakış Açıları, Hakan Vahit Erkutlu, Efil efil Yayınevi, 2014
-Liderin Takım Çantası: Cem Kozlu, Remzi Kitapevi, 2013
-Konfüçyüs ve Liderlik: John Adair, Babıali Kültür Yayıncılığı, 2014
-Savaş Sanatı, Sun Tzu, Çev.: Şule Kılıçarslan, Form Yayınları, 1992
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
|
2) |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
|
3) |
Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
|
4) |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
8) |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
10) |
Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. |
|
11) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
|
12) |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar |
|
13) |
Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. |
|
14) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. |
|
15) |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|